Ako platíme a ako funguje ČSOB smartbanking?
4m čítanie

Ako platíme a ako funguje ČSOB smartbanking?

Svoje financie Slováci čoraz častejšie spravujú aj prostredníctvom mobilného telefónu a bezplatnej mobilnej aplikácie. Boli sme na tlačovej konferencii ČSOB a pozreli sme sa na mobilné bankovníctvo ČSOB SmartBanking a zistili ako platia klienti tejto banky.

Pozrite si video s prezentáciou mobilného bankovníctva a tiež o tom, ako Slováci platia

Ide o mobilnú aplikáciu, ktorá obsahuje množstvo banko-poisťovacích funkcií, vďaka ktorým môžete veľa vecí vyriešiť priamo v smartfóne.  Aplikácia je dostupná pre operačné systémy iOS, Anroid a Windows Phone. Aktuálne má viac ako 110 000 stiahnutí z aplikačných obchodov a má vyše 45 000 aktívnych používateľov, ktorí sa do aplikácie prihlasujú priemerne 17 krát do mesiaca.

Niekoľko praktických rád a odpovedí:

  1. Prostredníctvom mobilnej aplikácie by som rád urobil jednorazovú platbu rýchlo a jednoducho. Ako na to?
  • vyplnením platobného formulára v aplikácii

Alebo aj jednoduchšie:

  • zoskenovaním čiarového alebo QR kódu z faktúry
  • použitím platobného vzoru vytvoreného v aplikácii
  • duplikovaním už odoslanej platby
  • spätnou platbou prostriedkov na účet, z ktorého platba prišla
  1. Môžem si skontrolovať, či peniaze prišli/odišli? Ako na to?
  • v pohyboch na účte, resp. použitím rôznych kritérií filtra
  • v mobilnej aplikácii môžete aj získať potvrdenie o zrealizovanej platbe
  1. Mám istotu, že budem vedieť, či mám dostatok peňazí na plánované platby. Ako na to?
  • V aplikácii je možnosť nastavenia si „vlastného“ obdobia pre predpoveď: „od výplaty do výplaty“
  • ak nebude mať dosť prostriedkov na účte, banka vopred oznámi, ktorý deň treba prostriedky doplniť, prípadne ponúkne povolené prečerpanie na účte
  1. Môžem si zriadiť pravidelnú platbu? Ako na to?
  • zadať, zmeniť, aj zrušiť trvalý príkaz sa dá priamo v aplikácii
  • na nepravidelné, ale časté platby je možné vytvoriť si platobný vzor s možnosťou jeho následného manažmentu
  1. Chcem si vytvoriť jednoduchú platbu na svoj účet. Ako na to?
  • vytvorením QR platby s číslom účtu a sumou – platiteľ jednoducho prečíta kód a autorizuje platbu
  • alebo použitím služby „Zdieľanie čísla účtu“ odošle mailom svoje číslo účtu platiteľovi
  1. Čo ak stratím platobnú kartu?
  • v mobilnej aplikácii je online zablokovanie a v prípade nájdenia aj odblokovanie platobnej karty
  1. Čo ak potrebujem okamžite zmeniť limit na karte?
  • online zmenu limitu s možnosťou okamžitej platby kartou
  1. Chcem si zriadiť cestovné poistenie s platnosťou ihneď. Ako na to?
  • cez ČSOB SmartBanking sa dá zriadiť poistenie online pre seba aj rodinných príslušníkov
  • bez vypĺňania osobných údajov
  • poistenie platí do 3 hodín od uzatvorenia zmluvy
  1. Čo je to Cestovný asistent? Pomôže mi v prípade poistnej udalosti v zahraničí?
  • cestovný asistent je súčasť mobilnej aplikácie a pomáha riešiť poistné udalosti z cestovného poistenia
  • nájdete v ňom všetky kontakty aj bez pripojenia na internet a informácie tak máte neustále po ruke
  1. Mám peniaze navyše a rád by som urobil bezplatnú mimoriadnu splátku hypotéky. Ako na to?
  • v mobilnej aplikácii sa dá urobiť bezplatne každý mesiac mimoriadna splátka hypotéky až do výšky 1,5 zo zostatku istiny, minimálne v hodnote 200 eur
  1. Rád by som si dobil kredit na mobil. Ako na to?
  • môžete tak urobiť v mobilnej aplikácii online úhradou kreditu pre slovenských mobilných operátorov

Čo najčastejšie používajú ľudia v praxi

Ľudia najčastejšie realizujú v ČSOB SmartBankingu platbu a zároveň si kontrolujú transakcie čakajúce na spracovanie  a zaúčtované platby v prehľade alebo v koláčovom grafe. Často si aj načítavajú  platobné dáta skenovaním QR alebo čiarového kódu, robia úhrady poštových poukážok a faktúr. Jednými z najčastejších služieb sú dobíjanie kreditu na mobil a mimoriadna splátka hypotéky, tisíce ľudí si aj prepočítava kurz cudzej meny, alebo vyhľadáva najbližšiu pobočku či bankomat.