

Ako sme komunikovali na Silvestra? (Kompletné)
Na Silvestra sa komunikuje hlavne okolo polnoci. aktuálne máme presné štatistiky od všetkých operátorov na Slovensku.
Orange Slovensko
Počas Silvestra 31.12.2018 zaslali zákazníci Orangeu až 3 900 642 SMS a 411 850 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23. a 01. hodinou. V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,457 mil. SMS správ a viac ako 69 tis. MMS správ. Zákazníci Orangeu zrealizovali počas včerajšieho dna 8 296 201 hovorov, najviac, až 1 658 556 ich bolo zrealizovaných tiež v čase od 23. do 01. hodiny. V mobilnej dátovej sieti počas včerajšieho dňa preniesli zákazníci Orangeu 162 216 GB dát, o 58 % viac ako na Silvestra vlani, z čoho takmer 90 % bolo prenesených v 4G sieti. Do štatistiky sa v prípade Orange Slovakia započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.
O2 Slovakia
Počas Silvestra a v prvých hodinách nového roka zdieľali zákazníci O2 svoje zážitky a priania so svojimi blízkymi prostredníctvom vyše 4,9 mil. SMS správ a 5,6 mil. hovorov. V posledný deň roka 2018 poslali zároveň vyše 184 tis. obrazových MMS správ a presurfovali 142,2 TiB dát.
uviedla Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia. „Najviac SMS, vyše 665 tis., poslali zákazníci v prvej hodine nového roka, pričom najvyťaženejšou bola 20. minúta, v ktorej zákazníci poslali až 15 824 SMS správ. Aj my v O2 sa pridávame k želaniam našich zákazníkov a všetkým želáme všetko dobré v novom roku 2019,“ dodáva Tereza Molnár.
31.12.2018 a prvé hodiny 1.1.2019 | SMS | ||
počet odoslaných SMS / 31.12.2018 a 1.1.2019 do 05:00 | 4 901 970 | SMS | |
počet odoslaných SMS / 1.1.2019 00:00 – 01:00 | 665 286 | – Absolútna špička za 31. 12.2018 a prvé hodiny 1. 1. 2019 | |
počet odoslaných SMS / 1.1.2019 za najzaťaženejšiu minútu | 15 824 | SMS/min (00:19 – 00:20) – Absolútna špička za 31. 12. a prvé hodiny 1. 1. 2019 | |
MMS | |||
počet prenesených MMS / 31.12.2018 | 184 276 | MMS | |
počet prenesených MMS za najzaťaženejšiu hodinu / 31.12.2018 | 17 166 | MMS/hod 19:00 – 20:00 | |
HLAS | |||
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 31.12.2018 a 1.1.2019 do 05:00 | 5 611 812 | ||
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) / 1.1.2019 00:00 – 01:00 | 647 728 | – Absolútna špička za 31. 12. a prvé hodiny 1. 1. 2019 | |
DATA | |||
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť | 142,2 | TiB |
1 TiB (tebibyte) = 1 TiB (tebibyte) = 1.1 TB (terabyte)
4ka
4ka pôsobí na Slovensku už viac ako tri roky a na trhu spôsobila doslova zemetrasenie svojim prístupom k mobilným dátam. Štvorkári sa neobmedzovali ani počas tohtoročného Silvestra.
Telekom
Aj Telekom nám poslal prehľad silvestrovskej prevádzky a prvých hodín Nového roka.
SMS & MMS
Silvester netrhá rekordy v počte poslaných správ ako Štedrý deň (ten je pre správy stále top deň celého roka), ale tradične prekročí priemernú dennú prevádzku. Zákazníci Telekomu poslali počas Silvestra 3 245 282 SMS. Najviac SMS správ sa poslalo medzi 19. a 20. hodinou, a to až 254 136 – v porovnaní s rokom 2017 sa tak najvyťaženejšie časové okno posunulo o hodinu skôr (vlani bolo medzi 20. a 21. hodinou). Popularita MMS stúpa počas bežných dní, Štedrého dňa a smerom nahor išli aj silvestrovské multimediálne správy. Počas 31. decembra 2018 ich zákazníci Telekomu poslali 182 258, čo je v porovnaní s minulým rokom o 10% viac. Zmenila sa aj najvyťaženejšia hodina – tento rok sa najviac MMS posielalo medzi 23. a 24. hodinou (vlani to bolo počas dňa medzi 11. a 12. hod.). Počas nej zákazníci odoslali až 19 843 MMS.
Hovory
Na Silvestra je zaujímavejšia hlasová prevádzka. Zatiaľ čo priebeh dňa je relatívne pokojný, vyšvihne sa pred polnocou a razantne nastúpi v prvých dvoch hodinách nového roka. Zatiaľ čo na Štedrý deň zaznamenali hovory medziročne mierny pokles, na Silvestra stúpol ich počet medziročne o viac ako 10% v oboch kategóriách. Počas 31. decembra 2018 uskutočnili zákazníci Telekomu uskutočnili aj 7 872 801 hovorov, z toho 4 025 686 odchádzajúcich hovorov (medziročný nárast o 10,8%) a 3 847 115 prichádzajúcich hovorov (medziročne stúpli o 10.7%). Najväčšiu preferenciu na hovory má už tradične čas medzi 10. a 11. hodinou (zrejme na dohadovanie chaty, varenie gulášov a večerných párty). Najväčší nápor prišiel tradične po polnoci, kedy počas prvých dvoch hodín uskutočnili zákazníci viac ako milión odchádzajúcich hovorov.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
