

Ako videá menia svet
Už sa stalo akousi módou, že okrem technických novinárov na takéto veľké predstavenia firmy pozývajú aj lifestylových novinárov a tiež tzv. influencerov. Sú to známi ľudia, ktorí dokážu ovplyvniť obrovské množstvo ľudí rôznych skupín, predovšetkým ide o youtuberov. Ich videá už sleduje veľké množstvo ľudí, a preto je aj ich zásah obrovský. A tentoraz bola pozvaná zostava influencerov viac ako silná – Sajfa, GoGo a v Londýne sa k nám pridal aj Leoš Mareš.
V mojom prípade to síce nebola celkom prvá skúsenosť s populárnymi youtubermi, ale v tejto zostave to bolo niečo iné. Osobne mám hlavne z niektorých zástupcov lifestylových médií dojem, že prišli na výlet a samotné predstavenie ich zaujíma nejako menej, určite teda z technickej stránky veci. Oni poznajú svojich čitateľov, zaujímavé sú asi iné fakty ako technické špecifikácie. To youtuberi sú celkom iný príbeh. Oni sa fakt narobia, teda zo svojho uhla pohľadu. Na to, aby bol ich filmový príbeh zaujímavý, mu musia trochu pomôcť. Keby to bolo len také, ako je to v skutočnosti, tak by to bolo aj trochu nudné a treba dodať viac šťavičky. Znamená to napr. vstať o niečo skôr, aby ste si nakrútili zvoniaci budík (v tej chvíli ale už musíte mať kameru v ruke a byť schopný aj niečo nakrúcať), cestou na letisko treba vymyslieť niečo také, že sme akože skoro nestihli autobus, aj keď ho treba stihnúť na natočenie tejto scény oveľa skôr. A točiť treba stále, hocakú situáciu, lebo dopredu nikdy neviete, čo sa bude dať použiť. A takto je to celý deň, od rána do večera. Navyše, ideálne je to mať už v noci celé postrihané a aj zverejnené, aby si to ľudia našli ráno u seba. Takže strihajú, kde sa len dá a hľadajú internet s dobrým uploadom. A toto treba robiť na dennej báze – nuž hrdlačina.
Odmenou je, že potom začnú ľudia žiť vaším príbehom a vaše čísla predplatiteľov začnú byť naozaj zaujímavé. Dá sa na tom celkom dobre zarobiť. Je to podobné ako v prípade televíznych seriálov, len tieto príbehy sú extrémne aktuálne, používa sa tu trochu iný jazyk a môžete si dovoliť oveľa viac ako v televízii. A to je základ tých obrovských čísiel sledovanosti na YouTube a celkovo videí na internete. Zdá sa, že hlavnou časťou internetu budú predovšetkým videá. Ľudia sú už totiž leniví čítať suchý text, radšej si pozrú veľa obrázkov a video. A hlavne, chcú si pofrflať, na internete sa neberú žiadne servítky. Každú maličkú chybičku máte hneď na tanieri a to vždy aj v zosilnenej miere.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
