

BMW 330i GT (Luxury Line): Trojka, ktorú budete milovať, spoločne!
GTčko je krásne a do detailu prepracované auto, ktoré zaujme bezrámovými oknami, bočnou siluetou s elegantne sa zvažujúcou strechou, výsuvným aerodynamickým krídlom a množstvom iných detailov. Musím sa však priznať, že po stránke dizajnu mi viac sedí verzia kombi alebo sedan. Nič to však nemení na fakte, že tieto dve verzie neponúknu ani zďaleka toľko priestoru v elegantnom balení ako model GT. Viac = všade (minimálne pocitovo).
Testované BMW 330i GT (Mineral Gray) v prevedení Luxury Line ponúka všetko, čo si pod týmto pojmom môžete želať a predstavovať. Samozrejme, v rámci danej triedy. Po stránke dizajnu ide o podarený kus, ktorý viete veľmi rýchlo odlíšiť od bežných karosárskych prevedení. Mám rád zamračené masky týchto modelov, ktoré pôsobia dravo a dávajú najavo svoje postavenie (M Sport by bol ideál). Na GT sa dobre pozerá aj zboku, teda na zvažujúcu sa strechu, ktorá je zakončená jemný odtrhom na piatych dverách. Tu sa nachádza aj výsuvné aerodynamické krídlo, ktoré je kovové a po dosiahnutí nastavenej rýchlosti sa vysúva automaticky alebo ho môžete vysunúť manuálne – tlačidlom. Nevýhodou je, že keď sa do priestoru vysunutého krídla niečo dostane, tak to po zasunutí môže spôsobiť nepresné dosadnutie. Nie je to problém, ale mohol by tam byť nejaký senzor.„Bol som milo prekvapený, aká veľkorysá môže rada 3 byť. GT verzie majú výhodu v ich nafúknutí a aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, tak poskytujú diametrálne viac miesta pre posádku oproti iným karosárskym variantom. Platí to nie len pre trojku, ale aj pre už nevyrábanú 5 GT, ktorú nahradila skvelá 6 GT.“

Oči nechávam aj na oknách, ktoré sú delené čierno lakovaným stĺpikom a všetky tri pôsobia ako celok s chrómovým rámom, nádhera! Okná sú bezrámové a zadné v tomto prípade aj zatmavené. Všetky línie a prelisi korešpondujú s dizajnovým jazykom automobilky. Nejde o nič extrémne, ale o vyvážené a funkčné spracovanie. Vyvýšený zadok je pekne tvarovaný a dopĺňajú ho efektné koncové LED svetlomety. Nechýba ani decentná chrómová lišta v strede nárazníku a dvojitá koncovka výfukového systému. Elegantný dizajn dopĺňajú aj slušné 18“ disky. V tejto konfigurácii sú na leto určené 19“ disky so zmiešanými pneumatikami. Osobne si tu viem predstaviť aj krásne 20“ disky – prijímam aj znížený komfort :). Čo dodať? Len toľko, že ide o kus pekného auta. Interiér Po otvorení štýlových bezrámových dverí vás pohltí krásne a do detailu spracovaný interiér, ktorý je kombináciou viacerých materiálov. V prvom rade sú to športové sedadlá v krásnej hnedej koži, ktorá sa dostala aj na výplne dverí. Spodok palubnej dosky je tiež hnedý, ale je to iba mäkčený plast, nie koža. Nechýbajú ani decentné hliníkové lišty a dekory, ktoré dopĺňajú ovládače a veľké drevené lišty na palubnej doske a v stredovom tunely. Elegantná kombinácia! Vrch palubnej dosky je mäkčený plast, tváriaci sa ako koža. Interiér ako celok je klasické BMW – v dobrom slova zmysle. Ovládacie prvky a podstatné súčasti sú orientované na vodiča, ktorý má všetko na dosah a nechýba ani objemný stredový tunel. Ovládanie je naozaj intuitívne, vrátane informačno-multimediálneho systému iDrive. BMW produkuje výborné volanty, ale tento mi z nich sedí najmenej – po stránke dizajnu. Do rúk sadne celkom dobre, je kožený a multifunkčný, ale nevyzerá príťažlivo. Chcelo by to príplatkový M volant!
A komfort sedenia? Z pohľadu šoféra nemám žiadne výčitky a spolujazdci sa tiež nesťažovali. Posed je skutočne výborný a zadní pasažieri majú nadštandardne veľa miesta, čo som o „trojke“ nemohol nikdy povedať. Miesto tu je nie len na nohy, resp. kolená, ale aj nad hlavou. Úplne bez problémov som si sadol sám za seba, mám 199 cm, takže to považujem za úspech a prekvapenie zároveň. Nečakal som to! K predným sedadlám treba dodať, že sú elektricky ovládané (šoférove s pamäťou na 2 polohy) a majú príjemné bočné vedenie, ktoré si viete podľa potreby upravovať. Posed je výborný a o pohodlie neprichádzajú ani širšie postavy. Zadní pasažieri sa cítili komfortne a v tomto prípade by si sem sadli (na kratšiu trasu) aj traja dospelí strednej postavy. Napokon nechýba ani zadná lakťová opierka, ISOfix kotviace body, 12V zásuvka a výduch ventilácie. Privítal by som tu ešte nejaké USB-A nabíjacie porty. Podstatný je v tomto prípade aj batožinový priestor, ktorý má „GT výhodu“. To je taká, že sa neotvára iba malá zadná časť, ale kompletný zadok, vrátane skla. Tým získate obrovský nakladací priestor, kde sa dá s nákladom dobre manipulovať. Kufrové dvere sú, samozrejme, elektrické. Základný objem batožinového priestoru je 520 L, čo je slušná hodnota. Prítomná je aj medzi podlaha na plynovej vzpere (chválim!),pod ktorú môžete dať rôzne drobnosti. Rezerva tu nie je. Kufor je prakticky riešený, sú to rôzne kotviace prvky, sieťky a hliníkové koľajnice s posuvnými okami na ukotvenie nákladu. Ak sklopíte zadné operadlá (delenie 40:20:20), jednoduchým potiahnutím páčky z kufra, tak získate objem až 1600 litrov. Skvelé! Rovina to nie je, ale objem je to parádny. Celkovo trpí kufor iba zvažujúcou sa strechou, ale stále ponúka na danú triedu slušnú kapacitu. Adaptívne LED svetlomety K danej výbave prislúchajú aj adaptívne LED svetlomety s tradičným denným svietením. Predné svetlomety pracujú ukážkovo, majú dostatočný dosah, výbornú svietivosť a slušne tieňujú aj iné vozidlá v premávke. Samozrejmosťou je automatické prepínanie režimu diaľkové/tlmené, ako aj dynamické natáčanie do zákrut. Ak jazdíte veľa večer a v noci, tieto svetlá oceníte. LED technológiou disponujú aj koncové svetlá s krásnym svetelným podpisom, ako aj zostatok svetelnej techniky. Motor, prevodovka a pohon všetkých kolies xDrive Testovaný model poháňa 2-litrový 4-valec prepĺňaný dvomi turbami s výkonom 185 kW (252 ps) a max. krútiacim momentom 350 Nm. Tento výkonný agregát je spriahnutý s 8-stupňovou športovou automatickou prevodovkou StepTronic, ktorá si už tradične odvádza svoju robotu na jednotku, bez akýchkoľvek výhrad. Benzínový agregát je perfektný, ale nečakajte, že to je „trhač asfaltu“. Výkon je relatívne vysoký, ale pocitovo sa to nezdá. Je to však ideálna a multifunkčná motorizácia. Vhodná do mesta, ale ešte atraktívnejšia mimo neho. Na diaľnici sa cíti ako doma, ale ani prepletanie sa ostrými zákrutami vo vysokých otáčkach jej nevadí. Práve naopak, prospieva jej to – aj šoférovi :). Skutočne výborná dvojica!


- Motor: 1997 cm3 / 4-valec / TwinTurbo
- Prevodovka: športová 8-stupňová automatická + radenie pod volantom
- Výkon: 185 kW (252 ps) – 5200 – 6500 rpm / 350 Nm – 1450 – 4800 rpm
- Poháňaná náprava: inteligentný pohon oboch náprav – xDrive
- Rozmery: dĺžka – 4824 mm / šírka – 2047 mm / výška – 1508 mm / rázvor – 2920 mm / svetlá výška – 165 mm / polomer otáčania – 11,8 m
- Pohotovostná hmotnosť: 1685 kg
- Objem batožinového priestoru: 520 / 1600 Litrov
- Objem palivovej nádrže:60 Litrov
- Maximálna rýchlosť: 250 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 6,2 sekundy
BMW 3 GT je výborne spracované auto – od motora, cez podvozok, až po interiér. No bodaj by nie, za bez mála 70 000 eur sa to dá očakávať. Cena je pritom jediný fakt, ktorý ma pri tomto modely trošku zarazil. Takto vysoká suma sa mi k trojke celkom nehodí, aj keď ide o do detailu prepracované auto. Treba však mať na pamäti, že BMW 3 GT dáva skutočný zmysel aj pre rodiny. Je to jediný model z radu 3, ktorý poskytuje dostatočný priestor pre predných, ako aj zadných pasažierov. Automobil do testu zapožičala spoločnosť: BMW Slovensko Cena testovaného modelu: 69 797 Eur Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/mazda-6-vlajkova-lod-podla-predstav/206849
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť
