

BMW i3 120 Ah: Prémiový (nielen) mestský elektromobil
Dizajn tohto malého e-auta sa vymyká všetkým zaužívaným štandardom a ukazuje, že budúcnosť sa dá z časti pretaviť aj do súčasnosti. Tento model považujeme za jeden z najlepších (malých) elektromobilov súčasnosti.
Nadčasové, špecifické a zaujímavé auto, ktoré jednoznačne vytŕča z radu.
Za pozornosť stojí aj nevšedne vyhotovené otváranie dverí. Predné sa otvárajú v klasickom smere, ale zadné (menšie dvere) do protismeru – ak chce vystúpiť pasažier z druhého radu, tak musíte otvoriť najprv predné dvere. Pohľad na exteriér ukončíme LED svetlami. Tie zadné sú kryté reálnym sklom a predné LED svetlomety sú inteligentné, pričom vedia tieňovať ostatné autá v premávke – toto im ide veľmi dobre.
Po nahliadnutí do LOFT interiéru ihneď spoznáte, že toto nie je bežné auto. Jeho vyhotovenie je veľmi svojské a plné zaujímavých materiálov, ktoré sú zväčša recyklované a recyklovateľné – použité drevo je originál eukalyptus. Interiér ponúka veľa praktických riešení a hlavne je extra priestranný – vpredu. BMW i3 je relatívne malé auto, ale keď sa posadíte dnu tak zistíte, že je veľmi priestranné a ponúka množstvo odkladacích priestorov – aj vďaka tomu, že tu nie je veľká stredová konzola.
„Vypracovanie interiéru sa nebude každému páčiť, ale je prevažne EKO, čo je dobre.“
To podstatné je však jazda, ktorá je v i3 veľmi príjemná, pričom to nie je výhradne mestské auto. Výrobca udáva max. dojazd 260 km. Túto hodnotu sme nenaplnili, ale 220 km sme na jedno nabitie prešli s prehľadom – väčšina trasy bola diaľnica. Priemerná spotreba bola v tomto prípade okolo 16,4 kWh/100 km a najnižšiu sme dosiahli 15,7 kWh/100km. Tejto spotrebe napomáhal aj jazdný režim EcoPro(+), ktorý vás napomína ak idete rýchlo a optimalizuje nastavenia vozidla. Počas jazdy v meste a po okresných cestách spotreba klesala a dojazd sa navyšoval. Ak budete šikovne hospodáriť a rekuperovať, tak prejdete (mimo diaľnic) aj 300 kilometrov.
Počas testu sme chceli preveriť, či je BMW i3 skutočne všestranné. Podarilo sa a mimo mesta sme strávili najviac času.
TechnológieTento model je z pohľadu technológií veľmi podobný iným BMW. Vodič má pred sebou malý displej s podstatnými informáciami o vozidle, rýchlosti a asistentoch. V strede palubnej dosky je veľký nedotykový LCD displej s peknou grafikou, ktorý sa ovláda pomocou kruhového ovládača (iDrive) s dotykovou plochou v stredovej konzole. Tento spôsob je rýchly, jednoduchý a intuitívny. Celý systém má označenie Connected Drive. V ponuke sú okrem kompletného prehľadu vozidla a správy energie aj rôzne aplikácie (počasie, správy, dopravné informácie) a hlavne podpora Apple Car Play prostredníctvom Wi-Fi. Takže žiadne káble. V kombinácii s bezdrôtovou Qi nabíjačkou je to veľmi praktické riešenie. Konektivitu zastupuje Bluetooth a USB-A + USB-C port. O audio zážitok sa stará HiFi zostava Harman/Kardon s výborným výkonom, čo sme si počas testu užívali. Čo sa týka komfortu, tak za najpodstatnejšie považujme bezkľúčové štartovanie a otváranie auta, automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a miesto pre smartfón s bezdrôtovým Qi nabíjaním. Nenahraditeľné miesto tu majú aj asistenčné systémy, ktorých základom je proaktívne sledovanie okolia vozidla s autonómnym brzdením v prípade núdze, adaptívny tempomat, akustická ochrana chodcov (možnosť vypnúť), asistent pre jazdu v dopravnej zápche a parkovací asistent, vrátane zadnej kamery.
Najviac ceníme asistenta pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý funguje veľmi dobre a ak sa často presúvate v čase „dopravnej špičky“, tak ho budete milovať. Funguje iba na diaľničných ťahoch – do 60 km/h. Auto stráži v jazdnom pruhu + brzdí/pohýna sa za vás. Ak postojíte na viac ako cca. 10 sekúnd, tak je potrebné ťuknúť do plynového pedála alebo pohnúť tlačidlom zvýšenia rýchlosti na volante. Ešte raz musíme spomenúť adaptívne LED svetlomety, za ktoré sa oplatí priplatiť – sú výborné. Základná technická špecifikácia BMW i3 120Ah- Motor: Elektromotor / 125kW / 250 Nm
- Prevodovka: automatická
- Kapacita batérie: 120 Ah (44,2 kWh)
- Reálny dojazd: Diaľnica – 220 km / Kombi – 260 km
- Poháňaná náprava: zadná
- Rozmery: dĺžka – 4011 mm / šírka – 1775 mm / výška – 1598 mm / rázvor – 2570 mm
- Pohotovostná hmotnosť: 1345 kg
- Objem batožinového priestoru: 260 l / max. 1100 l
- Maximálna rýchlosť: 150 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 9 sekúnd
: BMW Slovensko Cena vozidla vrátane opcií: 50 811 Eur Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/cesky-mol-otvoril-viacero-nabijacich-stanic-pre-elektromobily-do-konca-roka-2019-je-nabijanie-bezplatne/266321
Podobné články

Elektromobilita: Nabíjanie už s výkonom 1 megawatt

XPENG G9 ukazuje ako čínske EV utekajú európskym
