

CES za oponou: Aká je táto výstava naozaj a čo sa do našej veľkej reportáže nezmestilo
CES sa uskutoční hneď počas prvých dní nového roka, takže pre každého, kto tam cestuje, to znamená jediné – hneď po polnočnom prípitku Nového roka je potrebné zahájiť balenie a prípravu na cestu. Pre mňa bol tohtoročný CES premiérovým a nakoľko som sa zúčastnil aj iných výstav a veľtrhov tohto typu, myslel som, že presne viem, čo očakávať. CES však prekvapil. Áno, je to v podstate výstava ako barcelonské MWC alebo berlínska IFA, avšak v mnohých smeroch sa odlišuje. A ak sa pýtate, prečo píšem tento blog mesiac po začiatku CESu, odpoveď je zrejmá. Prvé tohtoročné vydanie magazínu TOUCHIT je už v predaji a v rukách predplatiteľov. Nájdete v ňom podrobnú reportáž na rekordných 14 stranách. Aj napriek obrovskému rozsahu sme však museli filtrovať informácie a tak na rozprávky tohto typu neostal priestor. Pokiaľ vás však zaujíma, ako to funguje na CESe a čo sa tam deje okrem sledovania nových zariadení a technológií, ste na správnom mieste.
Cesta na CES je dlhá. Od zabuchnutia dverí vášho bytu do príletu do Las Vegas ubehne viac ako 24 hodín a to aj v prípade, že máte dobre naplánované prestupy a nečakáte na letiskách dlhé hodiny. My sme si tento rok oživili cestu zapožičaním áut, takže sme leteli do Los Angeles a odtiaľ sme šli do Vegas autami. V princípe nejde o náročnú cestu a z pohľadu Američanov ide o krátky výlet za mesto. V preklade to znamená, že cesta z centra LA trvá 4 hodiny a navigácia vám po rýchlom príchode na najbližšiu diaľnicu oznámi „choďte rovno 430 km“. Z toho prvých 100 km vám zaberie vychádzanie z mesta Los Angeles. Je jasné, prečo je Amerika ideálnou krajinou na prevádzku autonómnych vozidiel.
Tak trochu iný pohľad na Las Vegas, ktorý sme s Ondrejom natočili naozaj neštandardne – klasickou kamerou, pripevnenom na selfie tyčke. Prekvapené pohľady okoloidúcich nechýbali 🙂
CES ma prekvapil tým, aký je obrovský. Nemám na mysli primárne rozlohu. Aj IFA je obrovská, avšak tam výraznú časť celej plochy tvoria známe značky a klasické produkty. Čaro CESu však spočíva v tom, že okrem známych značiek je tu veľký priestor venovaný všemožným začínajúcim firmám a start-upom, ktoré sa doslova predháňajú v tom, kto vymyslí uletenejší produkt. Netvrdím, že v niektorých prípadoch nejde o užitočné zariadenia, ale keď som doma hovoril, že sme videli inteligentný toastovač, ktorý sa synchronizuje s mobilnou aplikáciou, inteligentnú kefu, ktorá poradí, ako správne česať vlasy alebo zariadenia na odsávanie mlieka (opäť s mobilnou aplikáciou) či na zmeranie sexuálnej pripravenosti ženy, len nechápavo krútili hlavou.
Na CESe takisto môžete vidieť spárovaných plyšákov, ktorí vibrujú, ak niekto objíma toho druhého alebo digitálny šperk, čo je v podstate miniatúrny displej na retiazke, na ktorom si môžete zobraziť fotografie zo sociálnych sietí. Jednoducho produkty, ktoré by vás nenapadli ani vo sne a ktoré neuvidíte nikde inde ako vo Vegas, pretože väčšina z nich to reálne nedotiahne na trh a nikdy sa nebudú predávať.
Klasický obedový balíček. Moc si vyberať nemôžete, ale ste radi, že počas dňa vôbec niečo zjete
Od CESu som však očakával, že je to najlepší spôsob, ako sa skutočne zoznámiť s novými produktami. Viete, ako je to na veľkých zahraničných portáloch – dlho očakávaný produkt je tam nafotený v ideálnych podmienkach, ako by ste ho mali naozaj doma a článok obsahuje vyčerpávajúce informácie. Realita je úplne iná. Na prezentáciu produktov sa čaká v dlhých radoch, ktoré sa niekedy začínajú tvoriť už hodinu pred začiatkom konferencie alebo prezentácie. V čase, kedy sme my ešte v úplne inom hoteli, kde končí predstavenie a čaká nás polhodinový presun do ďalšieho hotela. V takomto prípade však našťastie dobre fungujú československé vzťahy (Čechov je na CESe viac a medzinárodná pomoc „ja podržím miesto tebe a nabudúce ty mne“ sa osvedčila) alebo tzv. ruská finta, ktorú si Ondrej počas posledných rokov natrénoval do dokonalosti. Jej princíp vám nemôžem prezradiť, to musí Ondrej sám, avšak názov je odvodený od toho, že na ruských novinárov táto finta nefunguje.
Späť však k produktom. Ste v sále, končí prezentácia a otvára sa tzv. demo miestnosť s vystavenými vzorkami produktov. Ak sa k nim dostanete medzi prvými, máte asi polminútu na to, aby ste si vytvorili optimálnu scénu na fotenie, pretože o pár desiatok sekúnd to už nebude kvôli zástupu ďalších ľudí možné. Tak to funguje na všetkých výstavách, na CESe je však naozaj veľa ľudí. A ak chcete spraviť video, musíte počas danej polminúty stihnúť spraviť aj fotky aj začať robiť video – a ideálne si pospomínať na lavínu informácií, ktorú ste počúvali poslednú polhodinu, improvizovať a doplniť ich aj o vlastný názor. Vtedy som pochopil, že niektoré fotografie, aké má The Verge na svojom webe, my jednoducho nebudeme mať nikdy. Niežeby sme nemali potrebnú fototechniku, ale jednoducho sa nedostaneme na špeciálne VIP prezentácie, kde sú produkty voľne dostupné a dajú sa nafotiť naozaj v „domácich“ podmienkach – často ešte pred oficiálnym oznámením.
Nemusíte cestovať po celom svete. Stačí prísť do Las Vegas, tu nájdete všetko
Prečítajte si aj:https://staging.touchit.sk/novecislo/97330
Podobné články

Lenovo zdokonalilo svoje smart okuliare. Sú tenšie, ľahšie a štýlovejšie

Circular Ring 2 je smart prsteň s meraním EKG
