

Citroën Berlingo Furgon: Pracant, ktorý zaujme riešeniami a výbavou (úžitkové vozidlo roku 2019)
Môžem to iba potvrdiť, lebo – najazdil som s ním množstvo kilometrov. Ukazoval som ho a pýtal som sa na názor ľudí z firiem, ktoré takéto autá reálne využívajú. Sám som ho využil na prevoz rôznych predmetov. A taktiež som pred rokmi s takýmito autami jazdil a žil s nimi deň čo deň, pričom som sa stretol s pozitívami, ale aj negatívami, inak to ani nejde. Poďme sa teda pozrieť na to, čo nové úžitkové Berlingo ponúka a ako jazdí.
„Aby som iba nechválil, tak pridám aj niekoľko subjektívnych nedostatkov – 12V zásuvka síce je, ale nízko, čo je nepraktické (v strede pri nohách), a taktiež by mohla byť v kabíne ešte jedna navyše. Výplne dverí ponúkajú veľké, ale divne riešené priečinky. Spätné zrkadlá sú dostatočne veľké, ale nezvyčajne spracované – Výhľad je dobrý, ale na takúto plochu by mohol byť aj skvelý. Pridám aj základný panel multimédií, ktorý pôsobí veľmi surovo.“
Podstatou tohoto auta je ložná plocha. Začnem dverami. V pravom boku sú posuvné dvere s optimalizovaným rozmerom (675 x 1072 mm). Vzadu sú 2-krídlové dvere (delenie v pomere 60:40) s otváraním v uhle 180°, čo je vhodné na nakladacie rampy a pod. Testovaná verzia „M“ s príplatkovými a konfigurovateľnými sedadlami ponúka objem ložnej plochy – 3,3 m3, pričom ak otvoríte priestor do kabíny, tak získate 3,8 m3 (3 metre dĺžka až do kabíny). V praxi to znamená, že do tejto verzie sa zmestia 2 euro palety. Šírka medzi blatníkmi je na to optimalizovaná – podlaha je plastová. Nechýbajú ani oká na uchytenie nákladu (6 ks + sa dá priplatiť rozšírenie). Užitočná nosnosť je 650 kg, no v iných verziách to môže byť až 1000 kg. Ak si priplatíte, môžete mať v kabíne indikátor preťaženia, čo môže byť veľmi užitočná vec, ktorá vám ušetrí peniaze. Motor, prevodovka a podvozok Testovaný model poháňa najvýkonnejší naftový motor (1,5 BlueHDI) s výkonom 96 kW (130 ps) a max. krútiacim momentom 300 Nm. Tento motor spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (možnosť 8-stupňového automatu). K tejto kombinácii som nemal žiadne výhrady, motor pracuje ukážkovo a prevodovka detto. Prevodové stupne sú dobre optimalizované – ani krátke, ani dlhé. Tak akurát na zaťaženie, ako aj lietanie po diaľniciach. Berlingo je veľmi aktívne, prázdne aj pod záťažou. Taktiež sa tieto motory vyznačujú dobrou životnosťou. Pozornosť si pýta aj príjemná spotreba, ktorá sa v priemere pohybovala okolo 5,6 l/100 km. Diaľničné rýchlosti a viac než bežné naháňanie zvýšilo spotrebu na 6 až 6,2 l/100 km. Stále výborný údaj.
Z príplatkovej výbavy sme mali k dispozícii balík – zlé cesty, ktorý ponúka viacero prvkov. Základom je zvýšená svetlá výška o 30 mm, ochranný kryt pod motorom, širšie kolesá (690 mm) s pneumatikami Mud&Snow a systém Grip Control s asistentom zjazdu z kopca (Hill Assist Descent). Grip Control mení pohyblivosť, resp. trakciu predných kolies podľa daného terénu. Skúšal som režim sneh v menších závejoch a bolo to fajn, ale reálne to môže (trošku) pomôcť až v náročnejších podmienkach, inak veľký rozdiel nebadať. Z pohľadu komfortu jazdy ide o dobre spracovaný podvozok, ktorý pekne filtruje nerovnosti, ale ľahší zadok občas cítiť odskočením. Je to však „dodávka“, takže je to v poriadku. Hlučnosť v kabíne je primeraná, nič, čo by vyrušovalo. Auto malo oceľové disky s poriadnym obutím, s ktorým sa nemusíte báť takmer žiadneho povrchu (215/65/R16/C). Výška pneumatiky tiež zaručuje určité tlmenie a komfort. Ešte dodám, že pod ložnou plochou je plnohodnotné rezervné koleso. Technológie, komfort a asistenčné systémy Áno, aj pracovná verzia Berlinga disponuje prvkami technológií a asistenčnými systémami. Ak si priplatíte, tak vám ponúkne množstvo zaujímavých technológií, ktoré by ste tu pravdepodobne nečakali. V našom prípade to bol dobre použiteľný stred. Začnem 1-zónovou manuálnou klimatizáciou, elektrickým ovládaním okien, vyhrievaným sedadlom vodiča a rozdeleným uzamykaním (kabína/ložná plocha), čo je praktický doplnok. Ďalej je tu elektronická parkovacia brzda, airbag spolujazdca s možnosťou vypnutia, sledovanie pozornosti vodiča a asistent rozjazdu/zjazdu do/z kopca. Ocenil som aj tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Prekvapil ma predný a zadný parkovací asistent doplnený o parkovaciu kameru s navádzacími čiarami a výborným rozlíšením. Obraz z kamery sa zobrazuje na 5“ displeji, ktorý je na mieste vnútorného spätného zrkadla. Praktické riešenie. Z multimédií je prítomný základný panel, ktorý ponúka Bluetooth konektivitu (prekvapivo rýchla komunikácia) a nechýba ani jeden USB-A port a 3,5 mm audio konektor (ovládanie multimédií pod volantom). O audio „zážitok“ sa starajú 4 reproduktory. Praktickým doplnkom (za príplatok) je aj 220V zásuvka priamo v kabíne (menič – 120 W/50 Hz). Hodnotenie TOUCHIT Nezvyčajný, ale o to intenzívnejší test pracovného Berlinga dopadol nad očakávania. Ide o výborne riešené auto, ktoré ponúka praktické prvky, nezvyčajné konfigurácie a veľmi dobré jazdné vlastnosti. To všetko je podčiarknuté dobrým motorom, ktorý splnil očakávania. Má výkon, kultivovaný chod a slušnú spotrebu. Nové Berlingo Furgon je úžitkové vozidlo roku 2019 a ja nemôžem nesúhlasiť. Citroën má v tomto segmente dlhoročné skúsenosti a tradíciu, čo sa odzrkadluje na každom novom modely a riešeniach, ktoré tieto autá ponúkajú. Základná technická špecifikácia: Citroën Berlingo Furgon (CLUB)- Motor: 1499 cm3 / 4-valec
- Prevodovka: 6-stupňová manuálna
- Výkon: 96 kW (130 ps) – 3750 rpm / 300 Nm – 1750 rpm
- Poháňaná náprava: pohon prednej nápravy + grip kontrol
- Rozmery: dĺžka – 4403 mm / šírka – 2107 mm / výška – 1849 mm / rázvor – 2785 mm / svetlá výška – 146 mm (+ 30 mm zvýšená verzia) / polomer otáčania – 11,3 m
- Pohotovostná hmotnosť: 1586 kg
- Objem nákladného priestoru: 3,3 m3 (možné zväčšenie na 3,8 m3)
- Maximálna (užitočná) nosnosť: 650 Kg
- Objem nádrže: 50 litrov + 17 litrov AdBlue
- Maximálna rýchlosť: 185 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,1 sekundy
: Citroën Slovensko Cena testovaného modelu: od 17 388 Eur Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/seat-alhambra-1-4-tsi-jedno-z-najlepsich-rodinnych-aut-s-mini-motorom-predsudky-prec-pozrime-sa-na-nu-inak-fotogaleria/194785
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
