

Citroën C3 AirCross: Za málo peňazí málo muziky, ale s výbornou spotrebou
Citroën už roky prináša do automobilového sveta rôzne modely s atypickým alebo skôr špecifickým dizajnom, ktorý neprehliadnete. Inak tomu nie je ani v tomto prípade. Nový Citroën C3 AirCross je po vizuálnej stránke úplne iný, ako zostatok vozidiel iných značiek. Najprv sa mi tento model nepozdával, ale neskôr sme sa skamarátili a pozeral som sa naňho trošku inak. Je to taký milí Quasimodo :).
„Citroën dáva tomuto modelu označenie malé SUV, s čím osobne vôbec nesúhlasím. Rovnako som to kritizoval počas testu SEATu Arona (recenziu nájdete > TU). Nanajvýš je to crossover, ale určite nie SUV, to by musel disponovať pohonom oboch náprav.“
Po nahliadnutí do interiérusa budete buď mračiť alebo smiať, resp. tešiť. Je jednoduchý, celkom pekne spracovaný a prevládajú tu tvrdé plasty v kombinácii s látkou. Kožený je iba volant, ktorý akoby pochádzal z iného auta, pôsobí viac elegantne. Tvrdé plasty cítiť a občas aj počuť, čo by nemuselo byť už ani v tejto kategórii pravidlom. Konkurencia má v tomto smere navrch. Pri pohľade na palubnú dosku padnú do oka zaujímavé výduchy ventilácie, 7“ dotykový LCD displej a niekoľko menších odkladacích priestorov. Tie sú síce dobre zakomponované, ale väčšinou nepoužiteľné. Sú malé a nedáte sem ani priemerný smartfón. Ten sa vojde iba do držiakov na dva nápoje. Výhodou sú však rozmerné odkladacie priestory vo výplniach dverí. Tie sú plastové, ale opierka ruky je potiahnutá látkou s mäkčením.
Rozmerné sedadlá majú hranatejší tvar a sú nezvyčajne pohodlné. Nazval by som ich skôr kreslami. Pri prejazde zákrutami, aj menšími, vás nepodržia ani náhodou. Vpredu sa sedí dobre, skoro ako pred televízorom :). Pozícia vodiča nie je ničím výnimočná, ale všetky ovládacie prvky sú na dosah ruky, čo je podstatné. Je to jednoduchý posed, ktorý je určený skôr na krátke trasy. Mám ale jednu výhradu! V tejto výbave chýbala lakťová opierka, ktorá je súčasťou sedadla. Určite si ju objednajte! Tento prvok je úplne bežný a ak si nemám kde oprieť ruku, tak som nesvoj a nie je to vôbec pohodlné. A to najmä vtedy, ak vyrazíte na dlhú cestu, ktorú som absolvoval. Počas presunov v meste sa na to dá zvyknúť, ale na dlhšie trasy iba s opierkou! Posuňme sa o jeden rad ďalej. Zadní pasažieri sa na pohodlie príliš nesťažovali aj keď som započul, že už sedeli aj na lepšej „lavici“. Pochopiteľné, ale treba brať do úvahy cenovú kategóriu. Sedenie je príjemne mäkké a pohodlné, čo je pre francúzske autá typické. Takmer rovná lavica má tú výhodu, že aj keď na nej sedia traja pasažieri, tak každý má rovnocenné sedadlo. Občas býva sedenie v strede za trest, tu nie. Stredné postavy majú dostatok priestoru nad hlavou, ako aj pre kolená. Väčšie, nad 180 cm, už nie. Na krajných pozíciách sú prítomné aj ISO fix kotviace body.„Testovaný model bol v bežnej striebornej farbe, ale ak chcete byť kreatívni, tak k dispozícii je až 85 farebných kombinácií. Inú farbu môže mať základ karosérie, strecha a rôzne doplnky. Celok dopĺňa výrazné oplastovanie spodnej časti vozidla, čo mu dodáva nie len na „SUV“ výzore, ale je to hlavne praktické a odolné voči bežným škrabancom a odreninám.“
Zadné operadlá sú delené v pomere 60:40 a po ich sklopení vznikne celkom slušná plocha na prenášanie väčších predmetov, prípadne občasné spanie. Kapacita batožinového priestoru je v základe – 410 l, po sklopení zadných operadiel získate až – 1255 l. Pri pohľade na interiér je poznať danú kategóriu, ale priestoru je tu dostatok, takže aj 4-členná rodina sa do C3 Aircross naprace bez väčších problémov.
„Predná náprava: Nezávislé zavesenie kolies – pseudo MacPherson s trojuholníkovými ramenami, vinuté pružiny, hydraulické teleskopické tlmiče, stabilizátor. Zadná náprava: deformovateľná traverza, vinuté pružiny, hydraulické teleskopické tlmiče, stabilizátor.“
Komfortná/technologická výbava a asistenčné systémy
Hneď na začiatok musím uviesť, že Citroën C3 Aircross je k dispozícii v rôznych stupňoch výbavy, a tiež sú k dispozícii rôzne zaujímavé technológie. To však nie je prípad testovaného modelu, ktorý je, ako by som to nazval, holý. Je tu iba pár prvkov, ktoré síce pomôžu, ale nie je to žiaden zázrak. Základom je automatická klimatizácia, parkovací asistent s PDC senzormi v zadnej časti, základný tempomat s ovládaním pod volantom, pasívne sledovanie jazdných pruhov s akustickým upozornením, rozpoznávanie rýchlostných obmedzení (značiek), sledovanie pozornosti vodiča a detekcia poklesu tlaku v pneumatikách. Ku klimatizácii musím dodať, že aj keď sa ovláda pomocou dotykového displeja, tak to funguje prekvapivo dobre.
- Motor: 1560 cm3 / 4-valec
- Prevodovka: 5-stupňová manuálna
- Výkon: 73 kW (99 ps) / 254 Nm
- Poháňaná náprava: predná
- Rozmery: dĺžka 4154 mm / šírka – 1756 mm / výška – 1637 mm / rázvor – 2604 mm
- Pohotovostná hmotnosť: 1220 kg
- Objem batožinového priestoru: 410 / 1255 litrov
- Objem nádrže: 45 L
- rýchlosť: 165 km/h
- Zrýchlenie: 0-100 km/h – 14 sekúnd

Citroën C3 Aircross je špecifickým autom pre ľudí, ktorí prahnú po nevšednom dizajne a pohodlnom vození za prijateľné peniaze. K dispozícii je viacero zaujímavých motorizácií, ktoré majú jedno spoločné – nízku spotrebu. Ak siahnete po lepšie vybavenom modely, čo odporúčam, tak môžete mať k dispozícii zaujímavé technológie, ako napr. podporu aplikácií Apple CarPlay/Android Auto, podložku s bezdrôtovým Qi nabíjaním, dobre fungujúcu integrovanú navigáciu a pre začínajúcich dobrodruhov je za príplatok k dispozícii systém Grip Control, ktorý vám pomôže v zdolávaní terénnych nerovností. Testovaný model bol v relatívne základnej výbave, ale bola to príjemná zmena a návrat do reality, veď do Citroena som presadal z BMW i8 Roadster (recenziu nájdete > TU).
Fotogaléria Citroën C3 Aircross
Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Citroën Slovensko Cena základného modelu Citroën C3 Aircross: od 14 490 Eur Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/hyundai-kona-16-t-gdi-4wd-style-crossover-ktory-dava-zmysel-fotogaleria/182310
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
