

Citroën C3 (PureTech 82 SHINE): Ženského srdca šampión
V podstate je to jedno, nová C3 vyzerá veľmi dobre, je svieža a energická. Testovaný model si ma získal aj farebným prevedením – oranžový (POWER) základ je pretkaný čiernymi (ONYX) doplnkami, čo vo výsledku vyzerá veľmi dobre (farebných kombinácií je až 36). Čierna je aj strecha, ktorá má v strede efektný prelis. C3 nie je autom, ktoré zapadne do davu, je výrazná a tak jej to pristane. Síce nejde o crossover, ale sú tu určité prvky, ktoré to môžu evokovať. Spodok karosérie chránia plastové lemy, ktoré sú doplnené o Airbump nárazníky po oboch stranách. Tie prechádzajú od predných dverí na zadné a ich úlohou je chrániť dvere pred poškodením. Na preplnených parkoviskách to určite oceníte. Ako celok pôsobí C3 veľmi dobre, ale nie každému takýto výrazný dizajn vyhovuje.
A to ešte nie je všetko! To, čo dáva Citroënu ten správny a jedinečný „look“ je kaskádovitý predok a zadná časť so svetlami s 3D efektom. Predok je výrazne členitý, pričom všetko začína maskou s chrómovými lištami, ktoré sú zároveň aj logom, ako aj lemom okolo denných LED svetiel. Viac LED svetiel tu nehľadajte, nie sú tu, čo je trošku škoda. Pod denným svietením je hlavný svetlomet a úplne dole sú hmlové svetlomety. Tento predok si s inou značkou určite nepomýlite. Ešte dodám, že zostatok svetelnej techniky pozostáva z klasických halogénových žiaroviek. Zadná časť nie je tak extravagantná, ale svetlomety s 3D efektom si určite všimnete. Je to takto, buď sa vám C3 páči alebo nie, to je jednoduchá matematika :). Poďme dnu, tu budete tráviť najviac času. Interiér je jednoduchý, ale celkom pekne spracovaný. Použité materiály síce nepatria medzi tie najlepšie, ale dá sa na to zvyknúť. Predné sedadlá majú špecifický hranatý tvar, na ktorý som si musel chvíľu zvykať (už počas testu C3 AirCross, recenziu nájdete > TU), ale pohodlie ponúkajú dostatočné. Sú to také fajn kreslá s vyhrievaním, ktoré si nastavíte podľa potreby, ale možno to nebude úplne podľa predstáv, teda nie vtedy, ak máte 2 metre. Ale taký človek si C3 nekúpi, predpokladám. Osobne mi veľmi chýbala lakťová opierka, ktorá nie je v každom malom aute povinnosťou, ale tu mi k celkovému pohodliu chýbala – najmä počas dlhších jázd. Stred je prázdny a okrem ručnej brzdy a držiaka na nápoje (už pre zadných pasažierov) tu nie je nič. Palubná doska má neutrálne rozloženie prvkov, ale nič extra mi na nej neprekážalo. Všetko je na dohľad a dosah. Zdobí ju iba jedna mohutná lišta s klavírnym lakom a špecifické výduchy ventilácie. V strede palubovky je 7“ dotykový LCD displej a pod ním 2 priehradky na drobnosti a poháre. Veľké telefóny tu budú mať problém! Šofér má k dispozícii nastaviteľný multifunkčný volant a určite vás zaujmú aj efektné madlá dverí. Tie sú viac zaujímavé ako praktické. Zostatok interiéru pozostáva z tvrdých plastov, ale občas nájdete aj mäkčenú časť, napr. opierku na lakeť vo výplni dverí. Teraz sa pozrime dozadu. Ako predné, tak aj zadné sedadlá sú látkové a celkom pohodlné. Opäť ide o také fajn kresielka. Pre 3 dospelých tu miesto nie je, ale dvaja alebo tri deti tu problém mať nebudú. Na stredovú opierku a výduch ventilácie však zabudnite, sú tu iba ISOfix kotviace body. Operadlá sa dajú sklopiť a delenie majú v pomere 60:40. Týmto sa presunieme rovno do batožinového priestoru, ktorý nie je veľký, ale moju aktuálnu disciplínu zvládol na výbornú. To znamená, že som doňho upratal objemný kočík, nákup a počas víkendu aj batožinu pre 4 osoby (z toho 2 deti). Myslím, že to je dobré, ale teraz čísla. Základný objem je 300 l, po sklopení zadných operadiel to je až 922 litrov. Úplná rovina nevznikne, ale objemné predmety preveziete jednoduchšie. Výhodou je aj to, že v medzipodlahe je rezervné koleso. Motor, prevodovka a jazdné vlastnosti Testovanú C3 poháňa jednoduchý benzínový 3-valec s výkonom 60 kW (82 PS) a max. krútiacim momentom 118 Nm. Motor pracuje v súčinnosti s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Určite vám je jasné, že toto nie je žiadny pretekár ani žihadlo. Je to kľudné mestské auto, s ktorým sa dobre jazdí a ani do budúcna by ste s týmto motorom nemali mať problémy. Na aktuálny štandard je poddimenzovaný, ale z dlhodobého hľadiska to má svoje výhody. Výkonu je však dosť na to, aby ste vybehli z mesta na diaľnicu alebo akúkoľvek dlhšiu cestu. Ak to je potrebné, tak aj tento motor sa vie nadýchnuť a niečo ukázať. Baviť vás bude určite aj spotreba (mňa bavila extrémne). Tá je výborná! Od začiatku testu som sa nedokázal dostať cez 6,5 L/100km, čo bol môj strop. A verte, neboli to žiadne letargické jazdy, ale svižné presúvanie sa nie len po meste, ale aj diaľniciach. Bežne sa spotreba pohybuje výrazne pod 6l/100km, čo je veľmi pekné číslo. Čo sa týka podvozku, tak ten je príjemný, relatívne dobre sa mu darí filtrovať nerovnosti a buchot počuť iba zriedka. Je prijateľne mäkký, čo počas dennodenného presúvania sa oceníte. Komfort sa odvíja aj od obutia, ktoré bolo vyvážené. Efektné 16“disky (MATRIX) vyzerajú dobre, ale stále majú na sebe dostatok gumy, ktorá tlmí nárazy (pneumatiky 205/55/R16). V danej triede je správanie sa podvozku vcelku uspokojivé, čo je podstatou. Technológie a asistenčné systémy Základom multimediálno-informačného systému (RCCA2) je 7“ dotykový LCD displej, pomocou ktorého sa ovládajú a nastavujú všetky funkcie, vrátane asistenčných systémov. Po jeho bokoch sú dotykové tlačidlá, ktoré slúžia na rýchly prístup k dôležitým funkciám. Medzi nich určite patrí 1-zónová automatická klimatizácia, ktorá sa ovláda výhradne cez tento displej. Nemenej podstatným prvkom je natívna navigácia, ktorá funguje veľmi dobre. Samozrejmosťou je možnosť prepojiť multimediálny systém so smartfónom pomocou Bluetooth konektivity alebo USB káblom. Ak to bude kábel, tak môžete využiť aj skvelé aplikácie – Apple Car Play a Android Auto. Zo smartfónu sa dá do systému zdieľať aj internet a vytvoriť tak v aute HotSpot. Ešte dodám, že centrálnemu LCD displeju sekunduje združený prístrojový panel pred šoférom. Na malom displeji vidíte podstatné údaje o jazde, spotrebe a pod. K zvýšenému komfortu dopomáha aj multifunkčný volant s ovládaním multimédií, 4 elektrické okná s automatickým doťahovaním, ako aj počúvateľný audio systém so 6 reproduktormi. Z bežnej (drôtovej) konektivity je k dispozícii 1 USB-A port, 3,5 mm audio konektor a 12V zásuvka. Asistenčných systémov nie je veľa, ale všetko sa počíta. Základom je klasický tempomat s obmedzovačom rýchlosti, sledovanie jazdných pruhov, detekcia podhustených pneumatík, sledovanie pozornosti šoféra, dažďový/svetelný senzor a chýbať nemôžu ani parkovacie PDC senzory v zadnej časti. Technologické zaujímavosti Testovaný model bol vybavený systémom ConnectedCAM, čo je kamera umiestnená pod vnútorným spätným zrkadlom, ktorá umožňuje nahrávať dej pred vozidlom. Má rozlíšenie 2 MPx a uhol záberu 120°, čo sú fajn parametre. Fotografie, videá a údaje o polohe sa ukladajú do internej pamäte, ku ktorej máte pomocou aplikácie ConnectedCAM (pre Android a iOS zdarma) prístup. Na kamere sú dve tlačidlá (nahrávanie/vypnutie kamery) a microUSB konektor, pomocou ktorého je tiež možné sťahovať súbory z kamery. Viac sa o tejto technológii, resp. kamere dozviete > TU alebo > TU.
- Motor: 1199 cm3 / 3-valec
- Prevodovka: 5-stupňová manuálna
- Výkon: 60 kW (82 ps) – 5750 rpm / 118 Nm –2750 rpm
- Poháňaná náprava: predná
- Rozmery: dĺžka 3996 mm / šírka – 1749 mm / výška – 1474 mm / rázvor – 2540 mm
- Pohotovostná hmotnosť: 980 kg
- Objem batožinového priestoru: 300 / 922 litrov
- Objem nádrže: 45 litrov
- Max. rýchlosť: 168 km/h
- Zrýchlenie: 0-100 km/h – 14,6 sekundy
: Citroën Slovensko Cena testovaného modelu: 13 790 Eur
Fotogaléria
Prečítajte si aj:https://staging.touchit.sk/renault-megane-r-s-4-kolesove-lietadlo-na-kazdy-den-fotogaleria/199191
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
