Čo najčastejšie nakupujeme na internete?
2m čítanie

Čo najčastejšie nakupujeme na internete?

Trend online nakupovania stále rastie, rovnako ako suma, ktorú Slováci každoročne míňajú na internete.

Za aký tovar sme ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?

Z údajov populárneho porovnávača cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej.

Významný nárast záujmu sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch a podobných produktoch. Podľa Heureky Slováci najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje.

Zákazníci neplatia v e-shopoch iba za spotrebiče a tovar, ktorý si nekupujú každý deň. Rovnako čoraz častejšie siahajú po takzvanom rýchloobrátkovom spotrebnom tovare. Za nákupy tak utratia zákazníci síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.

V nakupovaní tovaru prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah.

Až 43 % slovenských užívateľov využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike. „Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači,“ vysvetľuje šéf Heureky Tomáš Braverman.