

Čo robiť, ak útočník predstiera, že je kriminálna polícia a žiada od vás údaje?
Tatra banka upozorňuje, že v rámci monitorovania phishingových útokov v bankovom sektore zaznamenali podvodné konanie, tzv. vishing.
Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefón. Cieľom útočníka je u svojej obete vytvoriť pocit dôvery a naliehavosti tak, aby prezradila svoje údaje.
V súčasnosti útočník predstiera, že je kriminálna polícia a snaží sa od vás získať dôverné informácie týkajúce sa vášho účtu a prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva.
Aby pôsobil podvodník dôveryhodne, vykoná prepojenie na iné osoby, ktoré sa vám predstavia ako call centrum Tatra banky. V skutočnosti ide spolupracujúcich útočníkov, ktorí rozhodne nie sú zamestnancami banky.
Banka ani polícia nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie v telefonickej konverzácii. Telefónne číslo DIALOG Live vždy zadajte do mobilu sami, nikdy sa nenechávajte prepájať od iných subjektov.
V prípade, že sa stretnete s týmto typom podvodného konania, kontaktujte pracovníkov Tatra banky na e-mailovej adrese issecurity@tatrabanka.sk alebo neodkladne kontaktujte DIALOG Live. Pomôžete tak sebe aj ostatným.
Zdroj: Tatra banka
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
