

Čo robiť so zlomeným konektorom externého disku?
V prvom rade vás treba upozorniť na jednu dôležitú vec, ktorú si zrejme neuvedomujete. V prípade, že máte akúkoľvek fyzickú poruchu HDD, SSD či USB kľúča a odošlete ho na reklamáciu, tak pri uznaní reklamácie sa prakticky nikdy neopravuje. Dostane nový kus alebo sa vám vrátia peniaze. Vaše dáta sa vám nikdy nebudú posielať nazad, a to žiadnym spôsobom. Rovnako je nutné na to myslieť napríklad aj pri reklamovaní notebooku, kde nie je žiadna istota, že sa vám pôvodný produkt z reklamácie vráti a ani napr. pri výmene displeja. Na to zo zákona nemáte absolútne žiadne právo a nikto nemá povinnosť vracať vám vaše dáta. Ak o ne nechcete prísť, ste povinný si ich zálohovať. Ak už to z dôvodu nefunkčnosti produktu nie je možné, mali ste na to myslieť predtým, než sa nefunkčným stal.
Keďže dáta potrebujete, zaujíma vás už len oprava na vlastné náklady a nič viac. To našťastie nie je v tomto prípade absolútne žiadny problém. Ak aj by bola situácia iná, reklamovanie by bolo problematické. Záleží samozrejme od vôle predajcu a servisu, ale vo väčšine prípadov sa fyzické poškodenie elektroniky spôsobené používateľom z hľadiska reklamácie zamieta. Tieto reklamácie bývajú veľmi ošemetné, a to aj v prípade, že ste v tom nevinne a napríklad sa vám zlomí pánt na notebooku, alebo vo vašom prípade USB konektor disku pri klasickom používaní. Reklamovať produkt s výrobnou chybou v rámci nekvalitného materiálu je pre zákazníka často nočná mora.
Podobné články

Ako zmeniť poradie úložísk výmenou ich písmen jednotiek?

Je možné do WWAN slotu notebooku zapojiť SSD?

Čo robiť, ak sa Windows nedokáže spustiť po odinštalácii Linuxu

Ako veľmi sa zlepší zvuk počítača, ak si kúpim samostatnú zvukovú kartu?
