Elektronický šport je čoraz obľúbenejší. Finále 10. sezóny Intel Extreme Masters pritiahlo 34 miliónov divákov
3m čítanie

Elektronický šport je čoraz obľúbenejší. Finále 10. sezóny Intel Extreme Masters pritiahlo 34 miliónov divákov

Najsledovanejšie podujatie ESL v dejinách sa vysielalo v 26 jazykoch a na 14 platformách.

ESL, najväčšia e-sportová spoločnosť, oslávila veľké finále desiateho ročníka Intel Extreme Masters v poľských Katoviciach (prečítajte si našu reportáž) najväčším a najsledovanejším ESL podujatím vo svojej doterajšej histórii. Elitný pro-gamingový okruh korunoval troch víťazov na hlavnom pódiu v Spodek Arena v jednotlivých kategóriách: SK Telecom T1, Fnatic a Polt in League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive a StarCraft II: Legacy of the Void.

IEM-starcraft-polt-2
Vysielanie zo svetového šampionátu Intel Extreme Masters sledovalo vyše 34 miliónov divákov, pričom v tom istom čase sledovalo podujatie viac než 2 milióny divákov v odhadovanej špičke na rôznych platformách. Sledovanosť predstavuje nárast o 32% resp. 25% v porovnaní s minuloročnými korešpondujúcimi podujatiami. Celkové počty robia z IEM World Championship najúspešnejšie online vysielanie ESL všetkých čias. Podujatie malo aj najširšiu distribúciu v dejinách ESL, keď sa naživo vysielalo prostredníctvom internetu a televízie v 17 krajinách cez 10 distribučných partnerov, vrátane Twitch, Yahoo, Azubu a Hitbox. Tohtoročné podujatie, ktoré pozostávalo z turnajov IEM World Championship a výstavy IEM Expo, zaznamenalo 8% medziročný nárast v návštevnosti. Do ukončenia akcie v nedeľu 6. marca sa na podujatie prišlo pozrieť 113.000 návštevníkov. IEM Expo, kde boli dve turnajové pódia a 43 stánkov partnerov z celého sveta, ponúklo fanúšikom možnosť vyskúšať si najnovšie technológie a pripravované hry. Finále každého IEM turnaja sledovala maximálna kapacita 10.000 divákov v Spodek Arena.
IEM-arena-4
Podujatie prelomilo všetky rekordy ESL v angažovanosti na sociálnych sieťach. Účty ESL a IEM na sociálnych sieťach Twitter a Facebook zaznamenali 3,2 miliónov reakcií, pričom počet vzhliadnutí sa vyšplhal na stovky miliónov. V priebehu podujatia sa takmer 1000 príspevkov na sieťach Twitter a Facebook rozšírilo medzi 30 miliónov používateľov. Tento rok bol pre IEM desiatym rokom vytvárania monumentálnych e-sportových podujatí. Za 10 rokov sa rozdali peňažné ceny v hodnote vyše 5,5 milióna amerických dolárov, pričom len na podujatí IEM World Championship v Katoviciach išlo o sumu 500,000 amerických dolárov. IEM už videlo 5 kontinentov, na ktorých sa zorganizovalo dokopy 58 IEM podujatí. Pre lepšie vnímanie raketových rastu IEM, prvý ročník zaznamenal okolo 500,000 video relácií, pričom desiaty ročník dosiahol neuveriteľných 132.326.000 video relácií. TIP: Prečítajte si reportáž z IEM 2016 https://staging.touchit.sk/hranim-hier-sa-daju-zarobit-peniaze-a-to-celkom-zaujimave-ved-posudte-sami/43381