

Facebook spúšťa rozsiahlu kampaň, ktorá pomôže používateľom spozorovať falošné správy
Platforma Facebook chce touto kampaňou poskytnúť používateľom nástroj, aby sa sami mohli informovane rozhodnúť o obsahu, ktorý budú čítať online a vedeli, odkiaľ pochádza. „Aby sme toto úsilie podporili, spúšťame v nasledujúcich týždňoch túto kampaň v krajinách Európy, Stredného východu a Afriky s cieľom vzdelávať a informovať ľudí o tom, ako odhaliť potenciálne falošné správy,“ povedala Meg Changová, Public Policy Manager v spoločnosti Facebook. Facebook sa rozhodol po konzultáciách s vybranými partnermi na overovanie faktov zostaviť „Tri otázky, ktoré pomôžu eliminovať falošné správy“. Kampaň budú sprevádzať aj vizuály, ktoré sa budú užívateľom na platforme Facebook zobrazovať a dovedú ich na webovú stránku dedikovanú tejto kampani www.stampoutfalsenews.com. Tieto reklamné vizuály budú nabádať používateľov, aby sa zamysleli nad informáciami, ktoré vidia v príspevkoch, a sami seba sa spýtali:
- Odkiaľ to je? Keď nie je uvedený zdroj, vyhľadaj si ho.
- Čo tomu chýba? Prečítaj si celú správu, nielen titulok.
- Ako sa cítiš? Ľudia, ktorí tvoria falošné správy, chcú s tebou manipulovať.
Kampaň spočiatku uvidia niektorí užívatelia naprieč krajinami EÚ, ako aj vo Veľkej Británii a v krajinách na Strednom východe, Afrike a Turecku. Aby bolo možné zhodnotiť účinnosť týchto kampaní a Facebook pomohol ľuďom lepšie porozumieť tomu, čomu veriť, budú na túto kampaň nadväzovať prieskumy spoločnosti Facebook, ktoré sa zamerajú na to, čo sa ľudia vďaka tejto kampani naučili. Tieto informácie v budúcnosti pomôžu Facebooku vytvoriť viac podobných iniciatív v oblasti mediálnej gramotnosti.
Podobné články

Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu

Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť

Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?

Ako mať menej príspevkov na Facebooku?

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Facebook prestane overovať fakty, podľa jeho slov cenzurovať
