

Ford Kuga 2.0 TDCi ST-Line AWD: Cestovateľka (takmer bez apetítu)
Kuga 3. generácie zmenila tvár i postoj a je z nej takmer nový model – krajší, väčší, zaujímavejší a zároveň najelektrifikovanejší v ponuke značky.
K dispozícii sú viaceré verzie, no my sme prevetrali tú, s ktorou môžete hltať tisícky kilometrov bez elektrických obmedzení v plnom komforte a s minimom nákladov na palivo. Aby som novú Kugu preveril tak ako sa patrí, tak som ju vzal na slovenskú Route 66. Poznáte túto cestu? Ak nie, tak kliknutím na TENTO odkaz sa vám zobrazí trasa v Google mapách. Symbióza musí byť dokonalá, čo znamená, že som v Kuge aj prespal, lebo… lebo sa mi chcelo :).
Oblinka
Začnem úplne novým dizajnom, ktorý sa veľmi podaril. Nová Kuga je uhladenejšia, pôsobí dynamickejšie a každý jej tvar dáva zmyslel. Nárast veľkosti je skutočne znateľný, stačí sa vedľa nej postaviť a okamžite to zistíte. Jasné, prejavilo sa to aj v interiéri. Testovaný model bol vo verzii ST-Line, čo prezrádza aj členitý predný nárazník s LED hmlovkami a obrovská maska chladiča so špecifickou mrežou, ktorú majú iba ST-Line verzie. Pozornosť pútajú aj mohutné LED svetlomety s pekným svetelným podpisom DRL, pričom ponúkajú skvelú svietivosť a dosah s funkciou tieňovania.
Skutočne kvalitné svetlá, ktoré odporúčam. Profil auta je rovnako uhladený, so zaujímavý prelismi a líniami na dverách. Nudná nie je ani zadná časť, ktorá je pekne nafúknutá a zaujme nie len predĺžením strechy na 5 dverách, ale aj dvomi koncovkami výfukového systému, ktoré nie sú žiadnou atrapou! Veľmi podarený exteriér, ktorý sa v centre dizajnu podaril.., rovnako ako ostatné nové modely. Posledné dva roky Ford nevyprodukoval žiadne špatné alebo nezaujímavé auto, čo cením. Máte opačný názor? Pokojne ho zanechajte v komentároch nižšie.
Nech sa páči, vstúpte
Kuga 3. generácie sa zmenila aj zvnútra, pričom zostala verná tomu čo funguje, takže interiér a jeho rozloženie je dobre známe z iných modelov, ako napr. Focus. Je to zlé? Vôbec! Ford má v tomto môj obdiv, nakoľko celý prístrojový panel a všetky ovládače sú výborne a hlavne logicky umiestnené, pričom sa na tento systém ľahko zvyká. Aj materiálové vyhotovenie je veľmi slušné, no niektoré časti interiéru by si zaslúžili viac – to je však detail, na ktorý rýchlo zabudnete.
Technológie, ktoré uľahčujú život (a občas aj sťažujú..)
Aktuálna Kuga je po stránke komfortných prvkov a technológií vybavená veľmi dobre a veci ako bezkľúčový vstup + štartovanie auta, výborné B&O audio a pod. asi ani netreba extra rozoberať, to by mal byť v rámci lepších áut štandard. Rovnako to platí aj pre asistenčné systémy, ktorých má Kuga veľmi veľa, pričom vás chránia a v praxi sú dobre použiteľné. Ako všade (..takmer), tak aj tu je základom proaktívne sledovanie okolia vozidla so systémom autonómneho brzdenia v prípade núdze, sledovanie okolia za vozidlom počas cúvania, monitorovanie mŕtvych uhlov, čítanie dopravných značení v kombinácii s adaptívnym tempomatom a aktívnym vedením vozidla v jazdnom pruhu. Táto kombinácia funguje veľmi dobre a rád som ju využíval, aj počas dopravných zápch. Okrem toho je prítomný systém sledovania pozornosti šoféra, automatické parkovanie + širokouhlá parkovacia kamera atď. Proste všetko, čo vám bude dobre slúžiť + aplikácia FordPass!
A tá je veľmi dôležitá, nakoľko ponúka veľa zaujímavých a praktických benefitov. Osobne som ju rád využíval, a to aj napriek tomu, že po prvom použití funkcie vzdialeného štartu trošku zblblo auto, ale následne sa rýchlo vrátilo do normálu. Aplikácia je prehľadná a intuitívna, pričom ponúka kompletný prehľad o aute s možnosťou vzdialeného uzamknutia/otvorenia alebo štartovania, čo oceníte najmä v zime, nakoľko si predhrejete motor. Klimatizácia alebo kúrenie sa dá spustiť aj bez štartovania. Okrem toho je prítomných ďalších „XY“ možností, no tieto považujem za najlepšie, pričom aj tu platí, že každou aktualizáciou dochádza k vylepšovaniu možností + sa odstraňujú problémy. Áno, tie môžu nastať a nie je to problém iba Fordu ale všeobecný – chceli sme moderné autá a technológie, a toto prichádza s nimi. Nič nie je 100%, pričom môžete byť radi, že nevlastníte Teslu :).
Poďme cestovať!
V tejto kategórii Kuga 3. generácie exceluje, pričom nemá veľký apetít, čo poteší každého majiteľa. Začnem však od podlahy – tento model poháňa preplňovaný naftový 4-valec, 2.0 TDCi, s výkonom 140kW (190ps) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Všetkú vyprodukovanú silu spracúva výborný 8-stupňový automat, ktorý ju posiela ďalej na všetky 4-kolesá. O prerozdelenie výkonu na jednotlivé kolesá sa stará elektronika a ja môžem povedať iba jedno, že to robí veľmi dobre, viac netreba! Ak by bola Kuga vyššia, tak by zvládla zaujímavé trasy. Prevažnú časť aktívnych šoférov poteší fakt, že je stále k dispozícii normálny naftový motor s dostatočným výkonom a pružnosťou v akejkoľvek situácii. A za tým si stojím, lebo 85% kilometrov (z celkových 1100 km) som spravil po okresných cestách, na ktorých som s ľahkosťou predbiehal a deficit som nepocítil ani raz. Áno, pri plnej obsadenosti vozidla je trošku cítiť pokles dynamiky, no nie je to nič strašné. Prevodovka pracuje výborne, motor drží v normálnych otáčkach a keď prešliapnete akcelerátor, tak relatívne rýchlo podradí aj o dva stupne nižšie, aby ste mohli vyraziť plnou parou vpred. Dodám, že z 0 na 100km/h zrýchľuje za 8,7 sekundy a max rýchlosť je 208 km/h.
Veľmi dôležitá časť testu je apetít testovaného modelu a v tomto Kuga priam excelovala, nakoľko podliezla výrobcom udávanú hodnotu. Test som ukončil s priemernou spotrebou 5,4l/100km (výrobca udáva 5,9l až 6,4l podľa WLTP). Na diaľnici si vypýta v svižnom tempe okolo 6,5l/100km a okresné cesty sa dajú bez väčšej pozornosti brázdiť so spotrebou +/- 4,7l/100 km. Skvelé hodnoty na tak veľké auto! V praxi to znamená, že na plnú nádrž nafty (54L) prejdete približne 1000 km.
„Ak ste nadšencami Off-Roadu, tak toto by mohlo byť niečo pre vás – SKOKAN ROKA taktiež pochádza z dielne Fordu.“
Elektronika sa stará a prerozdelenie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá veľmi dobre, čo v praxi znamená, že aj keď dávate autu zabrať, napr. v režime „šport“, tak krásne pracuje a v zákrutách vám dáva pocit istoty a stability. V ponuke sú aj viaceré jazdné režimy, ktoré menia prevažne nastavenie elektroniky (reakcie na akcelerátor, nastavenie prevodovky, stabilizačný systém, zmena správania 4-kolky a pod.). Nič zásadné neočakávajte, najviac citeľný je režim šport a režimy zamerané na pohon všetkých kolies.
Záverečné hodnotenie: Ford Kuga 2.0 TDCi AWD ST-Line
Myslím, že vyššie v texte som spomenul úplne všetko, takže to iba zhrniem a doplním, že Ford Kuga 3. generácie je výborné auto aj napriek pár nedostatkom, ktoré s ľahkosťou prekryjú výhody tohoto modelu. Ako celok funguje veľmi dobre, je to také zdravé moderné auto, ktoré dokáže zaujať každú skupinu. A že vyzerá dobre asi hovoriť netreba, akurát by som si prial, aby mala vyššiu svetlú výšku a operadlá v druhom rade by sa mohli sklápať do 100% roviny, aby sa ešte lepšie spalo :). Okrem výbornej dynamiky a pružnosti som ocenil aj spotrebu, ktorá ma po celý čas udivovala. Ak trávite veľa času na cestách, tak toto môže byť jeden z potencionálnych spoločníkov, ktorý vám bude dobre slúžiť. Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Ford Slovensko (Summit Motors Bratislava) Cena: od 37 090 eur (verzia ST-Line)
Fotogaléria
Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/ford-tourneo-custom-egoe-nestbox-unikatny-sposob-ako-cestovat-slobodne-bezpecne-a-uzivat-si-kazdy-den-na-100/333746
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
