

Ford sa vraj nevzdá bežných áut a z nových modelov budeme milo prekvapení
Toto tvrdenie prichádza od Williama Claya Forda ml., pravnuka zakladateľa spoločnosti, Henryho Forda, a výkonného predsedu spoločnosti Ford od roku 2006.
Ešte pred pár mesiacmi generálny riaditeľ Fordu tvrdil, že už nechcú vyrábať bežné, resp. obyčajné nudné autá, no po relatívne krátkom čase sa táto rétorika zmenila. Ford vždy žil z “obyčajných” áut, ktoré sa dobre predávali a boli u ľudí obľúbené, ako napr. Fiesta, Focus, Fusion, Ka, Mondeo a pod. Aktuálne to vyzerá tak, že modrý ovál už onedlho predstaví novinky, ktoré nebudú nákladnými vozidlami, SUV ani dodávkami.
„Čo sa týka osobných automobilov, uvedomujeme si, že nie sme takí silní, ako by sme mali byť. Avšak, už existuje plán na odstránenie tohto negatíva, resp. medzery v ponuke. Aktuálne pracujeme na našej budúcej stratégii, pričom si myslím, že budete prekvapení – veľmi milo prekvapení z toho, čo príde.“ William Clay Ford ml.
Nedávna správa z portálu – Automobilwoche – tvrdila, že predajcovia už boli informovaní o príchode nových áut. Keďže Ford ustúpil od svojho plánu prejsť do roku 2030 na výlučne elektrické vozidlá, nové modely budú pravdepodobne využívať spaľovacie motory. Predpoklad je taký, že pôjde aj o vozidlá založené na technológii VW.
Martin Sanders, šéf predaja a marketingu VW (do minulého roka šéf Ford of Europe), naznačil ďalšiu spoluprácu: „Nechceme vylúčiť, že v budúcnosti tu budú existovať príležitosti na opätovné zdieľanie technológií.“ Nie je však úplne jasné, či mal na mysli viac elektromobilov na platforme MEB od VW alebo vozidlá s benzínovým pohonom na architektúre MQB.
Ako sme spomenuli v úvode, rozhodnutie spoločnosti Ford vrátiť bežné osobné automobily do predaja predstavuje odklon od vyhlásenia generálneho riaditeľa, Jima Farleyho, ktorý povedal, že Ford „opúšťa biznis s nudnými autami a vstupuje do biznisu s ikonickými vozidlami“. Zoznam nudných vozidiel však tvorili autá, ktoré zákazníci milovali, no pravdou je, že neboli také ziskové ako úžitkové vozidlá.
V jednoduchosti, Ford na nich nezarábal dosť peňazí, a tak ich vyhodil z ponuky, aby zdvojnásobil svoje zámery na vysokoziskových nákladných vozidlách a iných ziskových segmentoch. Pri nových modeloch by mala matematika (pravdepodobne) hrať v prospech Fordu.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj:
Podobné články

Galaxy S26 Ultra nesklame iba fotovýbavou, ale nakoniec aj nabíjaním

Éra telefónov s viacerými fotoaparátmi skončila, je to však dobrá správa

Budúcnosť domácnosti? MOVA ukázala vysávače s ľudskými schopnosťami
