

Google hľadá nové spôsoby cielenia reklamy
Začiatkom tohto roka sme mohli zaznamenať zmenu v pravidlách “cookies”.
Nakoľko zmeny boli zásadné, výrobcovia prehliadačov aj reklamné spoločnosti hľadajú alternatívy, aby mohli aj naďalej dostatočne monitorovať správanie návštevníkov webových stránok. Pôvodný návrh Googlu bol po ostrej kritike zamietnutý. Po neúspechu FLoC tak bolo potrebné začať odznova.
Novinkou sú Topics. Mechanizmus by mal v prehliadači Chrome viac prihliadať na súkromie používateľov. Aktuálne sa už začína testovať vo verzii Chrome Canary, pričom test je zatiaľ sprístupnený iba pre vývojárov.
Prvotné testovanie im umožní zistiť, ako sa Topics správajú v reálnom prostredí prehliadača. To pomôže spoločnostiam pripraviť integráciu príslušných rozhraní API a otestovať dátové toky oveľa skôr, ako Google tento sledovací mechanizmus pustí do ostrej prevádzky.
Okrem technického pozadia Topics je pre Google dôležitá aj právna stránka veci a spätná väzba z rôznych odvetví. Po testovacej fáze bude vydaná beta verzia a až potom budú Topics sprístupnené náhodným používateľom v stabilnej verzii prehliadača Chrome.
Pre bežných používateľov bude sprístupnená úprava záujmov, čo v konečnom dôsledku zabezpečí lepšiu a osobnejšiu reklamu.
Aj keď Google s testovaním Topics (Tém) iba začína, už teraz sa objavujú obavy súvisiace s ochranou súkromia používateľov. Nechajme sa prekvapiť, či to Google zvládne predovšetkým po právnej stránke.
Zdroj: AndroidPolice
Prečítajte si aj:
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
