

Google priznal desaťtisíce dolárov minutých Rusmi na reklamu počas prezidentskej kampane Donalda Trumpa
Google po prvý krát priznal, že cez jeho produkty mohli Rusi naozaj výrazne ovplyvňovať výsledky amerických prezidentských volieb v roku 2016.
Podľa analýz ruskí agenti míňali desať tisíce dolárov za reklamu na vyhľadávaní Google, vkladaní oznamov pri prehrávaní videa cez YouTube a na sieti DoubleClick. Google je pritom najväčší predajca internetovej reklamy na svete a YouTube je úplne najväčšia služba video služby.
Zdá sa, že vplyv ruskej strany na prezidentské voľby bol silnejší ako si to doteraz predstavovali spoločnosti v Silicon Valley. Ruská strana cez ďalšie firmy nakupovala reklamu tiež na Facebooku. ďalší veľký hráč v internetovej reklame, Twitter zatiaľ túto situáciu nekomentoval.
V USA silnejú snahy o dôkladné vyšetrenie zadávateľov internetovej reklamy v dobe prezidentských volieb a pravdepodobne sa dozvieme aj ďalšie súvislosti.
Podobné články

Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu

Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť

Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?

Ako mať menej príspevkov na Facebooku?

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Facebook prestane overovať fakty, podľa jeho slov cenzurovať
