Keď memorovanie učiva nudí. Projekt Nimbus chce oživiť vyučovanie na slovenských školách hravou formou
8m čítanie

Keď memorovanie učiva nudí. Projekt Nimbus chce oživiť vyučovanie na slovenských školách hravou formou

Nimbus v sebe obsahuje celkovo 12 rôznych hier a aktivít, ktoré môžu spestriť vyučovanie a pomôcť deťom zdokonalovať svoje schopnosti.

Občianske združenie Edufactory a nezisková organizácia Edulab oficiálne predstavili nový projekt s názvom Nimbus. Ten chce medzi učiteľmi a žiakmi základných škôl spropagovať hravé učenie v praxi. Nimbus je putovný autobus, ktorý bude od 2. do 6. októbra cestovať po Slovensku. Zastaví sa v mestách Košice, Žilina a Bratislava, kde žiakom základných škôl a ich učiteľom umožní vyskúšať systém vzdelávania pomocou hier a to nielen počítačových, ale aj tých klasických – pohybových a stolových. Okrem zábavy bude súčasťou programu aj popoludňajšia workshopová časť pre učiteľov, v rámci ktorej budú prezentované rôzne inovatívne prístupy k vzdelávaniu.

Vľavo Ján Machaj, riaditeľ Edulabu. Vpravo Lucia Šicková, programová riaditeľka Edufactory
Turné po vybraných mestách Slovenska a praktické materiály a osnovy pre všetky školy Nimbus bude 1. a 2. októbra v Košiciach, 3. a 4. októbra bude mať zastávku v Žiline a púť ukončí 5. a 6. októbra v Bratislave. Do projektu sa môžu zapojiť základné školy z uvedených miest a okolia, pričom je potrebné zaregistrovať školu a triedu na oficiálnej stránke Nimbus.Land. Edulab vyberie niekoľko škôl, ktoré do putovného autobusu pozve, uzatvorenie registrácie bude 30.06.2017. Krátkym tohtoročným turné po Slovensku však Nimbus neskončí. Edufactory a Edulab spracujú získané materiály a tie budú publikovať na oficiálnej stránke Nimbus.Land. Na tomto webe budú takisto po skončení turné zverejnené rôzne osnovy a tipy, ako zapracovať jednotlivé Nimbus projekty do vzdelávacieho procesu. Edulab má k dispozícii kontakty na slovenské školy a po zverejnení praktických materiálov plánuje túto webovú stránku aktívne propagovať v rámci komunikácie s nimi a aj na rôznych konferenciách. Ján Machaj, riaditeľ Edulabu, zatiaľ nevie, či bude mať Nimbus autobus turné po Slovensku aj budúci rok. Projekt Nimbus vznikol s finančnou podporou spoločnosti Samsung.
Edulienka je jedným z projektov, ktoré sú súčasťou Nimbusu
Hry a aktivity, ktoré sú súčasťou projektu Nimbus: Big Bang Legends Predmet: fyzika, chémia Lightneer je fínske herné štúdium, ktoré sa usiluje o rozšírenie fínskeho modelu vzdelávania a hier, všestranne uľahčujúce vzdelávanie. Ich prvá hra – Big Bang Legends – je klasická puzzle hra, v ktorej hráč zbiera ilustrované postavy z periodickej tabuľky prvkov. Hra bola vyvinutá v spolupráci s odborníkmi z univerzít CERN, Oxford a Harvard. [mobile_app_icons androidurl=“https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lightneer.bigbang“ appleurl=“itunes.apple.com/sk/app/big-bang-legends/id1148616806?mt=8″][/mobile_app_icons]

Stiahnite si Big Bang Legends pre Android a iOS

Card Bards Predmet: telesná výchovaCard Bards

tvorí digitálne aj fyzické hry. Ukáže vám, že aj telesná výchova vie byť hrdinská, vtipná, zaujímavá ale aj praktická. Card Bards predstavuje model interaktívnej hodiny, počas ktorej učiteľ pre deti vytvára ihrisko plné objavov.

Edulienka Predmet: všeobecné vzdelávanie Edulienka je vzdelávacie centrum pre deti, ktoré vytvára prostredie pre prirodzené učenie sa detí vo vekovo zmiešaných skupinách. Svoj koncept postavili na osobnostnom raste, sociálnom raste a kontexte. Fun Academy Predmet: všeobecné vzdelávanie Nepodceňujte zábavu! Ak spojíte skúsenosti fínskeho vzdelávacieho systému a poznatky z tvorby mobilných hier, dostanete FUN ACADEMY. Fun academy prináša zábavné učenie, podporuje zvedavosť, inovácie v učení a celoživotnú vášeň k vzdelávaniu. Fun academy vzdeláva deti už od malička, vytvára komunity, v ktorých môžete spolupracovať s učiteľmi z celého sveta. Každý účastník dokonca môže vytvárať vlastné interaktívne puzzle a učebné materiály. Učenie môže byť zábava, a s Fun academy zábavné naozaj je. GalaxyCodr Predmet: informatika Spikovho kamaráta unesú zlí zloduchovia a jemu neostáva nič iné, len ho vyslobodiť. Áno, aj informatika môže byť zábava. Spolu so Spikom prejdete rozličné programátorské úrovne a budete naháňať zloduchov po galaxii. GalaxyCodr je interaktívna vzdelávacia hra, ktorá sa zameriava na výučbu algoritmov a základných princípov programovania. Garbage Gobblers Predmet: prírodoveda Rakety na planétu zhadzujú odpadky. Je len jediná možnosť, ako ju zachrániť! Triediť odpad a kŕmiť ním obludy, ktoré sú rozmiestnené po planéte. Hra Garbage Gobblers je vzdelávacia hra, učiaca deti rozlišovať jednotlivé druhy odpadu. Každá príšerka v hre môže jesť len jeden druh odpadu. Hra učí chápať vplyv odpadu na našu planétu a rozvíja pocit zodpovednosti za ochranu životného prostredia.
Hemisféra Predmet: informatika Hemisféra sa venuje inovatívnemu prístupu ku vzdelávaniu. Okrem iného sa venuje kurzu vývoja počítačových hier pre deti Gamecraft a má webový gamifikačný system hemisfera.me. Posuňme vzdelávanie do budúcnosti, Hemisféra nám ukáže, ako sa dá téma počítačových hier využiť v informatike. Vyskúšate si úlohy z oblasti programovania, počítačovej grafiky a game dizajnu. Hravou formou sa dá nielen naučiť veľa nových vecí, ale aj vytvoriť si vlastné počítačové hry. Jamky Predmet: hudobná Každý riadok predstavuje jedinečný zvuk a každý stĺpec predstavuje jeden krok v čase. Vytvorte fascinujúce hudobné kompozície umiestnením kamienkov do jamiek. V hre sú prednastavené rozličné zvukové stopy. Môžete ich využiť, alebo si nahrajte svoje vlastné zvuky. A potom už len objavujte krásu a zábavnosť hudby.
Rozprávkari Predmet: literatúra, logika Poďte bojovať dobrom proti zlu! Rozprávkari sú kartovou hrou, inšpirovanou slovenskými ľudovými rozprávkami. Hlavnou témou je už spomínaný boj dobra a zla. Vašou úlohou je poraziť zlé rozprávkové postavy a súťažíte o to, kto ako prvý nazbiera určený počet kariet. Hra rozvíja logické myslenie a schopnosť rozhodovať sa. Vĺčatá Predmet: vzdelávanie všeobecne Vĺčatá sú projekt informujúci o zmysluplných hrách a technológiách, ktoré si zaslúžia pozornosť pedagógov a učiteľov. Približujú hry ako súčasť modernej kultúry a snažia sa vyberať hlavne tie, ktoré majú edukatívny charakter alebo estetickú hodnotu. Pripravujú aj prednášky pre učiteľov o využití videohier a gamifikácie vo vzdelávaní. Animath Predmet: matematika Animath prichádza s revolučným spôsobom, ako pomocou hry a rozšírenej reality spríjemniť učenie matematiky – a to aj tým žiakom, ktorí mali doteraz problém predstaviť si abstraktné algoritmy. Postavičky doslova ožívajú na stránkach interaktívnych pracovných listov! V špeciálnej súťaži pripravenej pre Nimbus musia deti hľadať s kamerou tabletu správne odpovede poukrývané v triede. Kozmix Predmet: všetky predmety Kozmix je malý mimozemšťan, ktorý stroskotal na zemi. Našťastie narazil na partičku kamarátov, ktorí ho nenechajú v štichu. Spolu s nimi sa učí všetko, čo sa mu na novej planéte zíde pre život. A spolu s ním sa to môžu učiť aj všetci prvostupniari na vzdelávacom portáli Kozmix.sk. V novej aplikácii Kozmix Quest sa môžu deti učiť v prírode či meste formou outdoorového vzdelávania. Zdroj: Nimbus Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/aj-deti-potrebuju-rozumiet-peniazom-nauci-ich-to-mala-financna-akademia/108410