

Kyberzločin v priemyselných podnikoch a v domácnosti
Generálnym riaditeľom spoločnosti Kaspersky pre východnú Európu je Miroslav Kořen (MK). Slovensko spadá pod jeho vedenie a na konferencii IDC Summit v Bratislave sme mu položili niekoľko otázok.
Aká je podľa vás situácia s kyberzločinom v Európe a špeciálne na Slovensku?
Sme svedkami únikov dát z veľkých spoločností ako boli nedávno napr. British Airways alebo spomeňme útok na štátnu správu v Bulharsku. Tam totiž jeden penetračný tester využil svoje možnosti a unikli dáta až 5 miliónov používateľov. Rovnako v Európe vidíme viacero cielených útokov na priemyselné spoločnosti. Slovensko je z pohľadu bezpečnosti bežná krajina, kde sa, prirodzene, tiež vyskytujú kybernetické hrozby. Najčastejšie ide o ransomware útoky so zašifrovaním obrázkov na počítači a následným vymáhaním výkupného. A je tu aj klasický malware, ako všade.
Na konferencii IDC Summit bola špeciálne spomínaná spoločnosť Plzeňský Prazdroj. Povedzte nám o nej viac.
Plzeňský Prazdroj je referenčným zákazníkom pre firmu Kaspersky. My sme v tomto podniku realizovali tzv. Security Assessment, pri ktorom sme hodnotili aktuálny stav prevádzkovej a výrobnej siete. Tá pozostáva zo zariadení, ktoré priamo ovládajú výrobu piva. Kaspersky Lab túto infraštruktúru testoval vrátane korporátnej siete a našli sme tu slabé miesta. Na základe našich výsledkov sme pre Prazdroj pripravili dokument, ktorý obsahuje odporúčania ako tieto miesta zaplniť a vyvarovať sa budúcich hrozieb. Tie by mohli reálne ohroziť výrobu piva.
V ďalšej časti prezentácie ste spomínali prevádzku, kde jedna minúta výpadku stojí 50 000 eur.
Áno, toto bol prípad nemeckej spoločnosti AGC Glass, ktorá vyrába sklá do rôznych typov automobilov. Zastavenie výroby tu naozaj stojí 50 000 eur. Preto aj tu treba ku kybernetickej bezpečnosti pristupovať zodpovedne. AGC Glass je opäť referenčný zákazník pre Kaspersky Lab a v plnej prevádzke využíva našej riešenia na zaistenie kybernetickej bezpečnosti. Ale to je stále len jeden z dodávateľov v rámci automotive výroby.
Za posledné 2 roky vidíme, že síce kybernetické útoky neprichádzajú cielene na tie najväčšie firmy ako sú finálni výrobcov automobilov, ale smerujú cez dodávateľskú sieť. Zastavenie výroby AGC Glass sme si síce uviedli, ale také zastavenie výroby automobilov vo firme ako je Škoda Auto je oveľa drahšie. Sú to aj milióny eur za minútu.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
