

Mazda 2 Takumi (1.5 SkyActive G90): Šedá myška, ktorá sa nestratí
Keď sa povie Mazda, tak sa nemusím veľmi zamýšľať a hneď mám na jazyku novú šestku (recenziu nájdete – TU) alebo CX-5 (recenziu nájdete – TU). Tieto dva modely vo mne zanechali pozitívnu stopu. Tým pádom som sa celkom tešil aj na krpatú dvojku, ktorá zaujme skôr špecifickú skupinu ľudí. Malé, jednoduché, ale funkčné auto, ktoré vás bezpečne prepraví kam budete potrebovať. A verte, že sa nebojí ani diaľnic, je to plnohodnotné vozenie, akurát v malom. V skratke sa pozrieme aj na dizajn, ktorý sa za posledné roky veľmi nezmenil. Či je to chyba nechám na každého uváženie, ale osobne by som nejaký výraznejší facelift prial. No aj napriek tomu musím priznať, že aj táto verzia má stále niečo do seba.
V každom detaile a prelise vidieť dizajnový jazyk automobilky, ktorý je v prípade väčších modelov trošku výraznejší. Tu je implementovaný decentne. Dizajn dvojky je podarený a osobne sa mi celkom pozdáva predok, resp. výrazná chrómová lišta pod maskou chladiča, ktorá opticky prechádza až do svetlometov. Tie sú klasické halogénové, ale svietivosť bola prekvapujúco dostačujúca. LED technológiu využívajú iba hmlové svetlomety. Po dizajnovej stránke vyzerá lepšie model Revolution TOP, ktorý má vo výbave LED svetlomety, vrátane denného LED svietenia. V tomto prípade sú klasické „žiarovkové“ svetlomety aj vzadu. Skrátka, dvojka vyzerá dobre, je pekne spracovaná a z pohľadu celkového vyhotovenia je neutrálna – ani ženská ani mužská. No a celok dotvárajú pekné 16“ hliníkové disky (185/60/R16). S ľahkosťou sa presuňme dnu, kde je prekvapivo dostatok miesta a pohodlie aj pre 2 metrového šoféra. Vpredu je to z pohľadu priestoru úplne v poriadku. Látkové sedadlá sú pohodlné, dobre sa tu „pracuje“ a polohu som si našiel tiež celkom rýchlo. Ovládacie prvky sú jemne orientované na vodiča a všetko je na dosah ruky. Bodaj by aj nie, až také veľké to vo vnútri nie je J. Osobne mi trošku chýbala lakťová opierka, ktorá by sa sem určite zmestila. Ešte dodám, že po prejdení viac ako 200 km som vysadol celkom v pohode, bez bolestí :). Celkové vyhotovenie interiéru je z pohľadu materiálov a spracovania na veľmi dobrej úrovni, čo si zaslúži pochvalu. Ani zadní pasažieri sa nebudú sťažovať, ale záleží od ich proporcií. Ideálne, ak to budú deti alebo útlejšie postavy. Pre 4 a už vôbec nie 5 chlapov to nie je, pochopiteľne. Priestor vzadu je primeraný proporciám auta, povedal by som, že až nadpriemerný. Samozrejmosťou sú aj ISO-Fix kotviace body. Posun o ďalšiu pozíciu znamená kufor, ktorý má v základe 250 litrov. Po sklopení zadných operadiel (delenie 60:40) to bude 882 litrov. Celkom fajn, ale iba na menšie nákupy a predmety. Ale áno, ja som sem vopchal aj väčší kočík, táto disciplína musí byť, takže mamičky sú „safe“. Treba nájsť správnu cestu, ale ide to. Motor, prevodovka a podvozok Malú Mazdu poháňa benzínový 4-valec (atmosférický) s výkonom 66 kW (90 ps) a max. krútiacim momentom 148 Nm. Motor je spriahnutý s 5-stupňovou manuálnov prevodovkou. Táto kombinácia je veľmi fajn, a to aj napriek tomu, že tie čísla nie sú veľké. Základom je, že ide o 4-valec, ktorý niečo vydrží a má príjemnejší zvuk ako 3-valce. Výkonu je dostatok tiež, o to sa báť netreba. S dvojkou sa dá aj zabaviť, veľmi pekne ide „po plyne“ a zákrut sa tiež nebojí. Nie je to pretekár, ale v rámci bezpečnosti je dobré vedieť, že ide o stabilné auto, ktoré sa pri prudšom manévri neroztrasie.
- Motor: 1496 cm3 / 4-valec
- Prevodovka: 5-stupňová manuálna
- Výkon: 66 kW (90 ps) – 6000 rpm / 148 Nm – 4000 rpm
- Poháňaná náprava: predná
- Rozmery: dĺžka 4060 mm / šírka – 1695 mm / výška – 1495 mm / rázvor – 2570 mm / svetlá výška – 143 mm / polomer otáčania – 10,4 m
- Pohotovostná hmotnosť: 1071 kg
- Objem batožinového priestoru: 250 / 882 litrov
- Objem nádrže: 44 litrov
- rýchlosť: 183 km/h
- Zrýchlenie: 0-100 km/h – 9,7 sekundy
: Mazda Slovensko Cena testovaného modelu: od 13 900 Eur Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/mazda-6-vlajkova-lod-podla-predstav/206849
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť
