

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Plug-in Hybrid, ktorý dáva zmysel (RECENZIA)
Nie je veľa elektrifikovaných áut, ktoré vedia zaujať v takmer celom spektre podstatných bodov – od prepracovaného pohonu, cez výborné jazdné vlastnosti až po vydarený dizajn a praktický interiér.
Táto novinka to spĺňa takmer bodky, pričom ide o kombináciu dvoch modelov: pôvodný Eclipse Cross + Outlander PHEV = Eclipse Cross PHEV. Outlandera som si po niekoľkých detailných testoch obľúbil kvôli špecifickým prvkom, ktoré táto novinka znásobila, vylepšila, a to je ihneď poznať. Oba diamantové PHEV modely patria do úzkej skupiny plug-in hybridov, ktoré nie sú tzv. „tupé“, ale umožňujú vám „zapojiť sa do hry“, ktorej výsledkom je nie len trošku iný pohľad na svet plug-in hybridov, ale aj zaujímavá ekonomika prevádzky. Poďme sa na to pozrieť!
Určite ste postrehli, že toto auto má nie len novú techniku, ale aj dizajn, ktorý je síce čisto subjektívnou záležitosťou, no mne sa veľmi páči. Predošlý model mi nejako extra neimponoval a pozeral som sa naňho s prižmúreným okom, možno aj oboma. Toto je úplne iná káva – novinka má detailne prepracovaný predok s prísnym pohľadom vďaka úzkym LED denný svetlám, ktoré dopĺňa spodný modul (stretávacie/diaľkové + hmlové LED svetlá). V najvyššej výbave, ktorú som mal možnosť testovať, patrí väčšina svetelnej techniky LEDkám. Základná výbava ponúka denné LED svietenie, no zostatok sú klasické halogény svietiace cez šošovku.
Nový predok je veľmi podarený, pôsobí masívne a chrómové doplnky mu dodávajú punc exkluzivity. Sýta červená metalíza s čiernymi doplnkami vzbudzuje športovým dojem, rovnako ako výrazné „lízatko“ s červenou linkou. Profil auta sa vyznačuje výraznými prelismy, označením Plug-in hybrid EV a typicky sa zvažujúcou strechou, nakoľko je stále zachovaný koncept SUV kupé, ale s viacerými zmenami a vylepšeniami.
Aj v zadnej časti sú zmeny rýchlo poznateľné: dizajnéri odstránili delené sklo, ktoré nebolo šťastným riešením a nahradili ho jedným veľkým sklom (so stieračom – predchodca ho nemal) a efektným krídlom, ktoré predlžuje strechu vozidla. Okrem toho, že to vyzerá dobre sa podstatne zlepšil aj výhľad do zadnej časti vozidla.
Podobné články

Elektromobilita: Nabíjanie už s výkonom 1 megawatt

XPENG G9 ukazuje ako čínske EV utekajú európskym
