

Nové podvody cez Slovenskú poštu: Toto určite nerobte
So Slovenskou poštou sa viaže nový typ podvodu. Zločinci nespia a stále vylepšujú svoje techniky.
Pošta upozorňuje na nový typ podvodu v oblasti finančných služieb, pri ktorom neznáme osoby zneužívajú aj mená konkrétnych zamestnancov pošty. Podvodníci volajú z utajených čísel, predstavia sa ako zamestnanci pošty a klientovi tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od rôznych spoločností – napr. spoločnosti CCS expert.
Aby ich telefonát pôsobil dôveryhodne, odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac 5 dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, tvrdia, že treba rýchlo zaplatiť poistenie.
V skutočnosti nedostanete peniaze, ale vylákajú od vás údaje
Jediným cieľom podvodníkov je však získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch. Buďte tak ostražití k takýmto telefonátom. Na podozrivé telefonáty či správy o realizácii finančných služieb prostredníctvom pošty nereagujte a najmä, aby nezadávajte údaje o platobných kartách či bankových účtoch.
Podvodníci, ktorí sa predstavujú ako zamestnanci zákazníckeho centra pošty alebo zamestnanci pošty kladú klientom aj otázky spojené s finančnými transakciami a pod rôznymi zámienkami sa usilujú vylákať prístup k účtom alebo ku kartám.
Stále nové praktiky
Slovenská pošta zverejnila, že zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.
Podvodníci meno pošty zneužívajú aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich ľudí, Najčastejšie kontaktujú predajcu cez aplikáciu WhatsApp, ponúkajú vytvorenia objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Najnovšie sa podvodníci vydávajú za zamestnancov pošty s tým, že majú klientom sprostredkovať väčší obnos peňazí.
Takto odhalíte, že ide o podvod
Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – hradíte ich pri prevzatí zásielky.
Podozrivé telefonáty, správy či pochybná adresa phishingových e-mailov, v ktorých žiadajú o bezpečnostné údaje z platobných kariet, jasne napovedajú, že ide o podvod. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Zdroj: Slovenská pošta
Prečítajte si tiež
Podobné články

Tento audioprehrávač na Androide vás chce nalákať na predplatné

Telegram šíri skupiny falšujúce overenie

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Prišla vás SMS z Binance? Zrejme je to podvod

AI vás sleduje na internete a vytvorí profil na falošné emaily

Internetom sa šíri nový podvod, ktorý vás prekvapí
