Nový Volkswagen Amarok dostal zopár vylepšení, ktoré vám umožnia ho využiť na dobrodružné cestovanie  
3m čítanie

Nový Volkswagen Amarok dostal zopár vylepšení, ktoré vám umožnia ho využiť na dobrodružné cestovanie  

Samozrejme, nejde o prestavbu od výrobcu, ale externej spoločnosti, ktorá ho veľmi pekne, no zároveň decentne upravila tak, aby bol VW Amarok vhodný aj na náročnejšie cestovanie v overland štýle.

Tento kúsok sa objavil na výstave Caravan Salon 2023 v Düsseldorfe, ktorá je ešte stále v plnom prúde. Určite viete, že druhá generácia obľúbeného pickupu od VW je založená na novej platforme T6 od Fordu, na ktorej stojí aj aktuálny Ford Ranger. Už v základe sú obe autá veľmi dobre vybavené a hlavne schopné v teréne, no s určitými úpravami sa ich schopnosti ešte znásobia, pričom ich je možné využívať aj na náročnejšie cestovanie do „neznáma“.

VW Amarok
VW Amarok

O decentnú prestavbu sa postarala spoločnosť Genesis Import GmbH zo Schwarzachu, ktorá premenila bežný Amarok na cestovateľskú zostavu do náročnejších podmienok. Základom prestavby je zvýšený podvozok (odolnejšie tlmiče + pružiny) a overené terénne pneumatiky od BF Goodrich, ktoré sú obuté na diskoch od Delta 4×4. Korba pickupu je vybavená vysokopevnostnou nadstavbou od Alu-Cab, ktorá ponúka malú vonkajšiu kuchynku, množstvo úložných priestorov v dva extra dlhé výsuvné boxy.

Na jej vrchu je ukotvený expedičný strešný stan a chýbať nesmie ani 270° markíza, ktorá chráni posádku počas kempovania pred dažďom alebo slnkom. Predok zostal bez výrazných zmien, no zadná časť môže byť v prípade potreby vybavená pevnostným nárazníkom s dvomi pohyblivými segmentami, kde sa nachádza úložný box a ďalšie rezervné koleso. Toto riešenie je veľmi praktické a zároveň odolné. Základná prestavba má fabrický nárazník. Nezabudlo sa ani na prídavné LED osvetlenie v prednej časti auta – prehľad je v teréne veľmi dôležitý.

  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok
  • VW Amarok

Dodajme, že prerobený model vychádza z verzie Amarok PanAmericana, ktorý sa radí medzi prémiové vozidlá v danom segmente. Pod kapotou má 3-litrový naftový 6-valec s výkonom 238 koní a max. krútiacim momentom 600 Nm. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies 4Motion prenášaný prostredníctvom desať-stupňovej automatickej prevodovky.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

https://automoto.touchit.sk/dacia-jogger-tce-100-lpg-sleep-pack-nasli-sme-dokonale-budget-auto-pre-cestovatelov-recenzia/8923