

Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo (OPC Line): Toto je vlajková loď podľa predstáv!

Začnem ľahkou históriou. Prvé Insignie boli z pohľadu estetiky relatívne pekné autá, uhladené, trošku zaguľatené, ale prémiovo pôsobiace a patriace do strednej triedy. Úplne prvá Insignia bola predstavená na londýnskom autosalóne – 22. Júna 2008. Od tohto roku prešiel tento model rôznymi modernizáciami, menšími zmenami exteriéru/interiéru, ale stále to bolo na prvý pohľad rovnaké auto. Robustné, no nie veľmi praktické – extra masívne dvere (z pohľadu bezpečnosti o.k), ešte masívnejšie kufrové dvere, ktoré uberali veľkú plochu z batožinového priestoru a ešte aj neprakticky spracované. Toto sa prenieslo až k pasažierom, ktorí mali z môjho pohľadu na danú veľkosť vozidla veľmi málo životného priestoru. Bola to prémia, ale nie úplne prakticky spracovaná. Hotovo, tu končíme! Teraz k realite, ktorá je úplne inde!
AUTO
S novou Insigniou som spravil veľa kilometrov a odsedel som si v nej dosť času („milujem zápchy“)na to, aby sme sa dokázali trošku spoznať. Brázdili sme (horšie) slovenské aj (lepšie) rakúske cesty a jazdili sme dňom i nocou. Stačilo by teraz napísať, že ide o veľmi podarené auto a Opel sa dostáva na správnu cestu? Asi nie, tak ten príbeh trošku rozviniem.
Od prvého dňa bavila, prekvapovala a tešila svojimi schopnosťami. Pochopiteľne, od prvých generácií prešla rôznymi procesmi, až sa dostala na tú správu cestu. Povedal by som, že sa vykryštalizovala, je krajšia lepšia a praktickejšia! Novú generáciu na našich cestách vidíte už pomerne často, a tak sa nebude zabávať jej vydareným dizajnom J. Na dizajn má každý svoj názor. Ja iba podotknem, že krvavo červená „metla“ (Absolute Red) jej sekne a nové uhladenejšie línie tiež. Je stále mohutná, ale už to nie je tá nepraktická „gulička“. To je minulosť. Insignia dospela, má detailne spracované línie, decentné prelisy a športovo elegantný postoj. V neposlednom rade je diametrálne praktickejšia oproti predošlým generáciám. Testovaný model v červenej farbe pekne dopĺňajú chrómové doplnky – detaily na kľučkách dverí, vrchná lišta okien s elegantným zakončením a zvýraznené časti mohutnej prednej masky, ktorá má zaujímavý tvar vnútornej lakovanej mriežky.„Tento kúsok má prívlastok OPC Line a ponúka športovejšie bočné prahy a podnárazníky, zadný difúzor s viditeľnými koncovkami výfuku a nenápadný spojler (lízatko) na hrane kufrových dverí. Z pohľadu interiéru je plusom tmavý strop, športové hliníkové pedále a vyhrievaný multifunkčný volant z časti obšitý perforovanou kožou. Volant má jemne skosenú spodnú časť a dobre rozložené ovládacie prvky. Do rúk dobre sadla aj hrúbka venca, ktorý dodáva autu na športovom charaktere.“
Celý dizajn podčiarkujú úzke LED svetlomety – MATRIX INTELLI LUX LED, ktoré ponúkajú oku lahodiace denné LED svietenie (po novom zdvojené) – predné aj zadné svetlomety majú spoločné črty grafiky, dobrá práca! Dizajn ale nie je všetko, ako názov napovedá, tieto svetlá, predné, sú inteligentné, takže je prítomný automatický režim prepínania (diaľkové/tlmené) + prepracované LED moduly, ktoré sú neustále činné, pričom tieňujú ostatné vozidlá v premávke. Túto disciplínu zvládajú veľmi dobre, pričom vás vôbec neobťažujú viditeľným procesom. Svetelný lúč sa mení veľmi nenápadne, pričom máte k dispozícii vždy maximum svetla a ostatných účastníkov premávky neosvetľujete. Počas nočných výjazdov sme si s týmito svetlami veľmi rozumeli. K spracovaniu karosérie ešte musím dodať, že GrandSport má veľkú výhodu v tom, že sa otvára celá zadná časť – jeden celok vrátane zadného skla. Po otvorení sa budete pozerať do veľkej čiernej diery, do ktorej napracete veľa „tovaru“. Obrovský a dobre organizovaný batožinový priestor má kapacitu 490 Litrov. Ak zložíte zadné operadlá (ideálne delenie 40:20:40), tak získate priestor s úctyhodným číslom 1450 litrov. Grand Sport je síce športovo elegantná limuzína (liftback), ale ponúka veľkú dávku praktickosti, pričom nie je nutné sa sústrediť na verziu kombi, teda Sports Tourer – treba vyskúšať.
Dôležité dáta: dĺžka 4897 mm, šírka – 2093 mm, výška – 1455 mm, rázvor – 2829 mm, polomer otáčania – 11,74 m, hmotnosť – 1428 kg, objem palivovej nádrže – 62 litrov, max. rýchlosť – 235 Km/h, zrýchlenie 0 – 100 km/h – 7,7 sek
Teraz si poďte hačkať dnu.Interiér nemá s predošlými generáciami takmer nič spoločné! Od šoféra, až po zadných pasažierov je k dispozícii prekvapivo veľa miesta. Skutočne som bol prekvapený, aká vzdušná dokáže Insignia byť. Interiér je veľmi pekne spracovaný, s dôrazom na kvalitnejšie materiály a celkové prevedenie v každom detaile. Veľké veci spravil Opel s týmto modelom. Osobne obľubujem vyšší stredový tunel, ktorý tu samozrejme je a dobre dostupné/rozložené ovládacie prvky, aby som nemusel nič hľadať. Po pár dňoch som presne vedel, kde čo je a vôbec som sa počas jazdy nezabával pátraním po tlačidlách – praktické spracovanie orientované na človeka – šoféra! Pozitívom je aj fakt, že si máte kde odložiť menšie veci ako telefón, peňaženku, kľúče a nepochybne aj dobrú kávičku. Orientácia na zvyšok posádky je iná – zameraná na maximálny priestor a pohodlie. Spolujazdec má nepochybne veľa životného priestoru, priečneho aj pozdĺžneho, ale čo tí vzadu? Milujem túto disciplínu! Mám 2 metre a vždy sa chcem zmestiť sám za seba, ideálne tak, aby som po vystúpení z auta nemusel ísť na rehabilitáciu. Čo sa tu stalo? Sadol som si za seba a mal som ešte miesto pred kolenami! Nad hlavou to kvôli zvažujúcej sa streche nebolo až tak ideálne, ale nešúchal som sa. Krásny priestor – nie len pre jedného Mira, ale pre dvoch a jedného polovičatého. Ak sa sem posadia 3 osoby bežného vzrastu (napr. Rasťo Chvála 🙂 ),tak sa nebudú extrémne tlačiť. Dobre, ten v strede to nebude mať ideálne, ale inak pohoda.
Max. pohodlie zažijete vo dvojici s otvorenou lakťovou opierkou, v ktorej nájdete aj držiaky na nápoje. Samozrejmosťou sú ISOfix úchyty na krajných pozíciách, takže ani rodiny s deťmi nebudú mať problém. Dve sedačky po krajoch a útlejšia mamina do stredu je reálna prax! Zadné sedadlá sú pohodlné, posed trošku hlbší, sedák kratší, ale bez akýchkoľvek útokov na pohodlie pasažierov. Veľmi slušné a priestranné sedenie na každej pozícii, čo bolo pre mňa prekvapením. Väčšina konkurencie v danej triede môže ísť s kľudom a sklopeným zrakom na doučovanie. Dodám, že vzadu je k dispozícii aj výduch ventilácie a 2 nabíjacie USB-A porty. Ešte na sekundu sa vrátim dopredu. Ako som hovoril, ten priestor je veľkorysí! Sedadlá sú výborne spracované, s primeraným bočným vedením a špičkovým posedom. Veľmi rád som si vyvážal, prepáčte za výraz, riť v tomto aute. Elektrické nastavenie a pamäť chýba (v elektrike je iba bedrová opierka), ale za príplatok to mať môžete. Ocenil som aj prevedenie sedadiel, ktoré sú kombináciou vzorovanej látky v strede a kože po krajoch – prešívané bielou niťou. Palubná doska krásne lícuje s výplňami dverí, kde opäť nájdete kožu. Podstatné je to, že orientácia je zameraná na šoféra, čo vidieť najmä na natočení hlavného 8“ displeja v strede palubnej dosky a dôležitých ovládacích prvkoch. Interiér je farebne menej výrazný, ladený do čierna, čo však dodáva istý punc elegancie. Odporúčam nosiť handričku, aby ste mohli dookola utierať veľké lesklé plochy. Som rád aj za fakt, že Opel nenastúpil na módu ovládania výhradne dotykom a zachoval dôležité fyzické ovládacie prvky – klimatizácia, základ audia + asistenti. Pre úplnosť dodám, že kabína je slušne odhlučnená, čo poznať už po pár kilometroch.

KOMFORT A TECHNOLÓGIE
Nový model je aj o inovovaných technológiách a komfortných prvkoch, ktorých ponúka Insignia množstvo. Záleží iba od toho, čo všetko potrebujete, resp. začo ste ochotní si priplatiť. Testovaný model by som prirovnal k zlatej strednej ceste, ktorá ponúka praktické prvky z oboch svetov. Z pohľadu komfortu je v danej triede nutnosťou komfortný prístup (všetky dvere) a štartovanie. Nepochybne je to aj 2-zónová automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá, vrátane volantu a čelného skla. Klimatizácia sa dá konfigurovať aj prostredníctvom hlavného displeja, čo je fajn.
Fotogaléria
Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/prve-jazdy-s-novym-bmw-radu-3-stara-znama-s-novou-tvarou/230090
Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť
