

Päť situácií, v ktorých ste sa už stretli s umelou inteligenciou
- Nakupovanie online
Nie každý nákup je plánovaný. K spontánnym rozhodnutia zákazníkov prispievajú napríklad odporúčania na stránke e-shopu, ktoré sú vo svojej najvyššej verzii riadené umelou inteligenciou (AI).
- Smartfóny
Rok 2017 bol rokom zrodu umelej inteligencie zabudovanej v mobilnom telefóne. Priekopníkom v tomto obore je spoločnosť Huawei, ktorá v novembri minulého roku predstavila prvý telefón s neurónovým procesorom podporujúcim AI.
- Mobilná fotografia
Revolúciu v mobilnej fotografii priniesol nedávno Huawei, keď postavil umelú inteligenciu do role profesionálneho fotografa. Mobilné zariadenie zanalyzuje záber ešte pred odfotením – vyrovná horizont, navrhne priblíženie alebo oddialenie, ak hrozí odrezanie častí rúk a nôh zo snímky. Čo je však hlavné, dokáže rozpoznať, aký objekt fotíte – či ide o krajinku, západ slnka alebo kvety vo váze a mnoho ďalších. Základy optiky, ktoré sa doteraz učili na kurzoch fotografie, zvládne umelá inteligencia v Huawei P20 Pro aplikovať rýchlejšie než človek. Kvalitné fotografie navyše podporuje stabilizácia obrazu, ktorú riadi po prvýkrát v histórii tiež umelá inteligencia.
- Spamový filter v mailboxe
Gmail v máji minulého roku, oznámil, že je schopný odfiltrovať 99,9 % spamových správ. V tejto oblasti by umelú inteligenciu hľadal len málokto. K mimoriadne vysokému číslu sa však americká spoločnosť dopracovala vďaka zapojeniu strojového učenia (podskupina umelej inteligencie) ešte v roku 2015. Ide zatiaľ o jediného známeho poskytovateľa mailových služieb, ktorý prišiel s touto vyspelou technológiou. Keďže mailové kontá od Google využíva približne pätina svetovej populácie, pomerne rýchlo si používatelia na tento štandard zvykli. Navyše môže každý s kontom Gmailu pomôcť umelej inteligencii, aby bola ešte inteligentnejšia. Stačí, ak nevyžiadané maily označí ako spam. Naopak, ak správy skončia omylom v priečinku nevyžiadanej pošty, kliknete na možnosť “toto nie je spam” a stávate sa tak učiteľom stroja.
- Virtuálni asistenti
Kontakt s umelou inteligenciou najviditeľnejší pri digitálnych asistentoch. Ich úlohu je rozpoznať príkazy v hovorenom či písanom dialógu a odpovedať. Rozprávať s robotom sa môžete v praxi od roku 2011. Prvá technológia síce pochádza ešte z minulého storočia, no prvý skutočne interaktívny chatbot si musel počkať na svoj zrod presne 50 rokov.
S virtuálnym asistentom môžete hovoriť napríklad v navigácii svojho auta alebo priamo v smartfónoch. Chatbot spoločnosti Mastercard zas rád zodpovie otázku o výške výdavkov. Ak vás zaujíma konkrétna téma v americkom magazíne The Wall Street Journal, povedzte to robotovi a ten sa postará o správny výber článkov.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 oficiálne: Čo prináša nová generácia obľúbených smart hodiniek

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
