Platíte Android smartfónom a musíte opätovne zadávať PIN kód? Vyskúšajte zmeniť toto nastavenie
2m čítanie

Platíte Android smartfónom a musíte opätovne zadávať PIN kód? Vyskúšajte zmeniť toto nastavenie

S touto situáciou sa stretnú niektorí používatelia smartfónov so systémom Android.

Pod nedávno publikovaným článkom Platíte smartfónom? Google zavádza zmenu, ktorá vás nepoteší sa strhla pomerne živá debata, v ktorej sa okrem iného porovnávalo aj biometrické odomykanie pri platení iPhonom a Android telefónmi. A práve táto diskusia mi pripomenula jednu tému, o ktorej som chcel už dávnejšie písať – čo robiť, ak platíte Android smartfónom a po priložení telefónu k platobnému terminálu musíte opäť zadávať PIN kód, resp. telefón odomykať.

Toto je situácia, s ktorou sa niektorí používatelia Android telefónov nikdy nestretnú. Avšak existuje aj druhá skupina používateľov, ktorá je pomerne veľká, a tá bude tento problém riešiť pravidelne. A odkedy začnú platiť nové pravidlá, o ktorých som informoval v spomenutom článku, tak aj častejšie.

Problém s bezkontaktnými platbami Android telefónom, ktoré vyžadujú opakované overenie PIN kódom alebo iným spôsobom, spočíva obvykle v tom, že Google nepovažuje 2D odomykanie tvárou za dostatočne bezpečný spôsob biometrického overenia.

https://fitit.touchit.sk/ako-platit-hodinkami/1088

Problémom môže byť 2D odomykanie tvárou

V praxi to znamená, že pokiaľ máte na telefóne aktivované rozpoznanie tváre (značná skupina používateľov túto funkciu používa) a váš telefón podporuje iba 2D odomykanie tváre (toto platí pre 90+ % Android telefónov na trhu), môžete sa stretnúť s tým, že sa po priložení telefónu k terminálu ozve otravné pípanie, ktoré upozorní na problém.

Na obrazovke telefónu sa následne zobrazí výzva na jeho opakované odomknutie PIN kódom/heslom alebo odtlačkom prsta. Pokiaľ terminál medzičasom nezamrzne, tak opätovné priloženie opakovane odomknutého telefónu by malo úspešne dokončiť proces platby.

Pokiaľ máte aktivované 2D rozpoznávanie tváre a telefón odomykáte prevažne takýmto spôsobom, alebo sa odomkne rozpoznaním tváre skôr, ako stačíte priložiť prst k snímaču (toto je takisto častá situácia), s problémami pri platení ste sa možnože stretli aj v minulosti. V závislosti od výšky platenej sumy však nemuseli byť až také časté – na Slovensku je/bola nastavená suma na 20 eur, počas pandémie koronavírusu na 50 eur, do ktorej ste mohli platiť Android telefónom aj bez jeho odomknutia.