

Slovenská pošta modernizuje svoje IT prostredie. Presunutie dátového centra si vyžiada dočasnú odstávku poštových služieb
Doposiaľ priniesla ľuďom mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, viac BalíkoBOXov, platbu kartou na pobočkách pôšt, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a Wi-Fi pripojenia zadarmo (na niektorých poštách). Slovenská pošta pripravuje pre zákazníkov aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBOXov, platbu kartou u kuriérov. Zvýšený komfort v doručovaní zásielok pocítia zákazníci aj vďaka modernému logistickému centru vo Zvolene s plne automatizovanými triediacimi linkami. Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre Slovenskej pošty. Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred 20 rokmi. Modernizácia služieb a teda aj ich procesov so sebou priniesli potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky. V čase od 20:00 hod v piatok 3. januára 2020 do utorka rána 7. januára 2020 sa uskutoční rozsiahla údržba informačných systémov Slovenskej pošty, pôjde o presun existujúceho dátového centra do nových priestorov. Táto údržba informačných systémov je naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, kedy je štandardne viac ako 85 % pobočiek Slovenskej pošty mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou Slovenská pošta nedoručuje zásielky. V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka Slovenskej pošty. Zároveň budú celoplošne všetky pobočky Slovenskej pošty zatvorené, pričom v tomto termíne ide len o 223 pôšt. Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára 2020, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra. Prevádzka dátového centra Slovenskej pošty nie je verejnosti prístupná a podlieha špeciálnemu bezpečnostnému režimu.
Stratégia „Pošta 2020“
Slovenská pošta modernizuje služby pre ľudí a efektivizuje prevádzku. Stratégia „Pošta 2020“, ktorú predstavilo vedenie Slovenskej pošty v septembri 2018, sa zameriava nielen na zlepšenie hospodárenia spoločnosti a modernizáciu služieb, ale aj zvýšenie konkurencieschopnosti na trhu práce. K opatreniam, ktoré prispeli k zlepšeniu jej hospodárenia, patrí zoštíhlenie manažmentu a administratívnych pracovníkov, prehodnotenie zmlúv s partnermi či zreálnenie taríf vybraných služieb, ako aj ďalšie zefektívňovanie procesov v prevádzke.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
