

Bude Facebook bez reklám ale za poplatok?
Je možné, že v budúcnosti vzniknú platené verzie aplikácií Facebook a Instagram.
Podľa agentúry Reuters, ktorá sa odvoláva na denník The New York Times, zvažuje spoločnosť Meta spoplatnenie týchto aplikácií pre používateľov v Európskej únii. Ide o reakciu na kontrolu zo strany regulačných orgánov a predovšetkým informácií, ktoré o používateľoch zbierajú sociálnej siete.
Výsledkom by mohli byť aplikácie, ktoré si používatelia môžu zvoliť dobrovoľne a mať ich k dispozícii bez reklám. Ak však bude potrebné počítať s poplatkom, podobne ako sa to deje pri iných službách. Niečo podobné sa dá prirovnať k video streamovacej sieti YouTube. Tá zaviedla službu Premium bez reklám vo videách.
Európa je hneď po Severnej Amerike jeden z najdôležitejších trhov, ktoré spoločnosť Meta má a umiestňuje na nich svoje produkty. Nový spôsob prístupu na vyššie uvedené sociálne siete by mohol vyriešiť problém so sledovaním prostredníctvom reklám. Informácie o jednotlivých používateľoch by nemuseli byť zbierané v takom množstve, keďže by ďalej neslúžili pre zadávateľov reklamy a jej lepšie cielenie na každého z nás.
Nie je jasné, či pôjde skutočne o samostatné verzie aplikácií alebo spoločnosť upraví svoj kód tých existujúcich, aby dokázala začleniť platiacich používateľov a odfiltrovať zber dát a analýzu ich správania a príspevkov za účelom predaja reklamným spoločnostiam. Hoci sa spoločnosť Meta bude snažiť splniť regulačnú politiku Európskej únie, už teraz je isté, že bezplatné verzie aj naďalej zostanú v ich ponuke. Prechod na čisto platený model by mohol zapríčiniť masívny odliv používateľov ku konkurenčným sieťam.
Zdroj: Reuters
Prečítajte si aj:
Podobné články

Facebook chystá vlastnú AI aplikáciu

Messenger získal redizajn: Pôvodné modré logo je späť

Facebook začne mazať živé videá. Čo sa dá robiť?

Ako mať menej príspevkov na Facebooku?

Ukážeme vám, prečo je toto varovanie Facebooku podvod

Facebook prestane overovať fakty, podľa jeho slov cenzurovať
