

Veľký prieskum nakupovania Slovákov
Ciele
Cieľom prieskumu bolo zistiť, ako dlho trávime na internete a pri akých činnostiach. Najviac času nám spotrebujú sociálne siete. Napríklad aj Facebook oficiálne hlási masívny vzostup prístupu na ich sieť cez mobilné zariadenia. Predbehli tak počítače a pre používateľov je použitie nielen Facebooku najpohodlnejšie priamo zo svojho smartfónu.
Pri nákupoch bolo cieľom prieskumu zistiť nielen koľko EUR minie Slovák mesačne , no aj to kde primárne vyhľadáva produkty svojho záujmu. Špecialitou je potom údaj informujúci o forme platby a spôsobe doručenia.
Vyhodnotenie prieskumu
Spomedzi opýtaných tvorila najväčšia časť používateľov, ktorí trávia na internete 1÷3 hodiny denne. Druhou najsilnejšou skupinou boli používatelia využívajúci internet 4÷6 hodín. Tu je zaujímavé sledovať aj to, že najväčšiu skupinu, vyše 900 ľudí bolo vo veku 41÷60 rokov a tí časom do troch hodín na internete prekonali aj mladších používateľov.
Zariadenia
Na internet pristupujeme najčastejšie z notebooku, čo je vzhľadom na ich rozšírenie pochopiteľné. Hoci doma väčšinou nahrádzajú práve desktop. Aj napriek niekdajšiemu masívnemu nástupu tabletov ich len 8% opýtaných využíva ako nástroj na prístup do internetu. Väčšina používateľov sa pripája z domu. Pripojenie kdekoľvek v teréne potom využíva zhruba rovnaká časť používateľov ako u pripojenia z práce.
Nákupy na internete
Takmer 60% používateľov nakupuje na internete niekoľkokrát za rok, niekoľkokrát za mesiac nakupuje 35,05% používateľov. A sú aj takí, ktorí nakupujú denne. Najviac nakupuje na internete veková skupina 41 ÷ 60 rokov, najmenej používatelia do 18 rokov a nad 61. Pred nákupom si používatelia vyhľadajú informácie prostredníctvom vyhľadávača Google a porovnávajú ceny na porovnávačoch cien. Prieskum hovorí o tom, že 90% ľudí používa pri nákupe práve špecializované porovnávače. Najznámejšia je Heureka.sk, nasleduje ju Pricemania.sk. Rovnako ani tu nemá kraj vplyv na odlišné údaje štatistiky používania. Priamo v e-shope hľadá informácia takmer tretina používateľov. Zaujímavosťou je, že pri nákupe elektroniky sa 63% ľudí spolieha na porovnávač cien, oblečenie hľadajú na Googli.
Kritériá nákupu
Je prirodzené, že cena je parametrom číslo jedna a to až pre 55,12% používateľov. Nasledujú recenzie na produkty, ktoré zaujímavú takmer 60% opýtaných. Akciové ponuky sa prepadli na 19,31%-tný záujem, no parametre a vlastnosti produktu zaujíma takmer polovica opýtaných. Tieto kritériá sa ale odlišujú podľa produktu. Recenzie sú najdôležitejšie pri kúpe kníh, spotrebičov, kozmetiky, hudby a filmov. Cena je rozhodujúca pri nábytku, hodinkách a šperkoch. Pri elektronika víťazí z pohľadu váhy recenzia, potom cena a nakoniec značka. To platí aj pri spotrebičoch, no značku zamieňa akciová ponuka. Zdroj: Pricemania.sk
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
