

Zavedie aplikácia Čakáreň konečne poriadok do objednávania sa na očkovanie?
Aplikácia s pracovným názvom Čakáreň by sa mala objaviť budúci týždeň. Zatiaľ sa o nej veľa konkrétneho nevie, ale zhrnieme naše doterajšie poznatky.
- oddelenie behaviorálnych inovácií, tzv. BRISK, v rovine návrhu a dizajnu procesu registrácie na vakcináciu a testovania navrhnutého procesu na koncových používateľoch
- a štátna akciová spoločnosť spoločnosť Slovensko IT v rovine implementácie a technického testovania navrhnutých procesov a služieb.
Podľa Slovensko.Digital je však teraz nutná zásadná zmena procesu ako takého, nielen úprava registračného formulára. Oceňujú preto informáciu o tom, že MZ plánuje počas budúceho týždňa predstaviť nový systém registrácie na očkovanie. Aby sa predišlo opätovným chybám, je z pohľadu Slovensko.Digital potrebné minimálne nasledovné:
- Zo strany MZ otvoriť proces prípravy nového procesu registrácie na očkovanie odbornej verejnosti a dobrovoľníkom.
- Zo strany MIRRI zapojiť existujúce kapacity v rámci štátu, a to konkrétne BRISK a Slovensko IT.
- Realizovať testovanie na cieľovej skupine používateľov ešte pred spustením do prevádzky.
- Proces postaviť na jednorázovej registrácii, kde sa človek zaregistruje, vyplní preferované miesta očkovania (prípadne aj typ vakcíny a pod.) a následne dostane správu s termínom, keď bude na rade. Ak správu nepotvrdí, tak sa zaradí späť do poradovníka a nový termín dostane neskôr.
- Zo strany MZ jasne komunikovať, že sa pri registrácií netreba ponáhľať, lebo poradie nebude záležať od rýchlosti registrácie, ale od dátumu narodenia. Odstráni sa tým aj diskriminácia na základe technických zručností občanov.
- Zo strany MZ jasne komunikovať, že ak sa prihlási staršia osoba neskôr (v inej vlne), tak bude zaradená v zmysle očkovacej stratégie.
- Proaktívne oslovovanie a zaraďovanie starších obyvateľov aj cez iné kanály, ako je webová stránka (napríklad telefonicky).
Ešte predtým, ako sa spustí nová registrácia, Slovensko.Digital vidí viacero rýchlych riešení, ako upraviť súčasný systém na zlepšenie jeho použiteľnosti. Pomerne jednoduchými úpravami, ako je napríklad ukladanie údajov v prehliadači, či zverejňovanie termínov každý deň v rovnakom čase môže MZ a NCZI už teraz občanom uľahčiť snahu o registráciu seba, či svojich blízkych. Slovensko.Digital spolu s IT komunitou dobrovoľníkov ponúkajú Ministerstvu zdravotníctva a NCZI pomocnú ruku pri návrhu, implementácii a testovaní tejto novej služby. Práve viacero používateľských alebo bezpečnostných podnetov z IT komunity bolo postupne zapracovaných do štátneho riešenia. Zároveň považujú za dôležité, aby riešenie vzniklo priamo v NCZI alebo vo veľmi úzkej spolupráci s NCZI, aby sa takto predišlo problémom do budúcna pri potrebných zmenách a prevádzke riešenia. Slovensko.Digital upozorňuje, že táto situácia opätovne poukazuje na klasické nedostatky informatizácie a to na absenciu poriadneho zadania požiadaviek a absenciu potrebných služieb a proaktívneho využívania existujúcich dát, napr. lepšie služby projektu eZdravie a pridaná hodnota z používania mobilného ID. Tieto riešenia by vedeli prispieť k jednoduchšiemu využívaniu dát z registrov a teda prispieť ku kvalitatívne a používateľsky prívetivejšiemu riešeniu tejto situácie a elektronických služieb.
Viac o aplikáciách na korona krízu
SMSky ako priepustka na slobodu nezabrali, prichádza aplikácia Be-Free Pass (Aktualizované)
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete

Chaos v aplikáciách Windows 11: Copilot sa nainštaluje automaticky
