

ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak. Uvádzacia cena je len 39 eur (video)
Z Bratislavy sa od 9. decembra 2018 dostanete do metropoly Švajčiarska bez prestupu. Vzdialenosť medzi východným Slovenskom a západným Rakúskom skrátia nové IC vlaky.
Ráno nastúpite v Bratislave, popoludní ste v Zürichu. To všetko bez nutnosti prestupu. Od 9. decembra 2018 spojí Slovensko so Švajčiarskom priamy rýchlovlak Railjet xpress (RJX). Cestujúci tak vďaka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vôbec po prvýkrát v histórii pocítia komfort dopravy rakúskou vysokorýchlostnou vlakovou súpravou Viaggio Comfort, ktorá sa radí k najmodernejším v Európe. Maximálna rýchlosť 230 km/h, najvyšší stupeň bezpečnosti, pohodlie tried od Economy, First až po Business, bohatá ponuka reštauračného vozňa, veľkorysé „family-friendly“ priestory pre rodiny s deťmi a vysoký komfort pre imobilných cestujúcich – to všetko predstavuje Railjet xpress.

Na predstavení tohto vlaku sme boli osobne a rozprávali sme sa s hlavnými predstaviteľmi tohto revolučného spojenia. Bolo to za účasti generálneho riaditeľa ZSSK, členky predstavenstva ÖBB, veľvyslancov Rakúska na Slovensku a Slovenska v Rakúsku. Jednoducho, bola to udalosť, aká sa na Hlavnej stanici v Bratislave ešte nestala. Pozreli sme si celý vlak vrátane ekonomickej triedy, 1 triedy a triedy Business (cena lístka 1. triedy + 15 eur za miestenku do tejto triedy). Zažili sme komfort, ktorý by sme chceli aj vo domácich vlakoch ZSSK.
„Cestujúci sa z Bratislavy dostanú priamo do metropoly Švajčiarska za necelých desať hodín bez nutnosti prestupu. Samozrejme, Zürich je iba jednou z cieľových staníc; Railjet xpress spojí naše hlavné mesto s takými významnými rakúskymi sídlami, ako sú Salzburg či Innsbruck. Rád by som zdôraznil, že ide o významný krok k lepšiemu, rýchlejšiemu a častejšiemu spojeniu smerom na západ, a veríme, že po dokončení trate Bratislava – Marchegg – Siebenbrunn – Wien Hbf v roku 2023 sa pri traťovej rýchlosti 200 km/h čas cesty ešte skráti na zhruba 40 minút,“ podotýka predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Railjet xpress súčasne predstavuje obrovské skúsenosti pre rušňovodičov ZSSK, ktorí absolvovali teoretický a praktický výcvik v školiacom stredisku nášho partnera ÖBB vo Viedni. Podmienky získania osvedčenia na vedenie súpravy a rušňa radu 1116 boli nastavené rovnako ako pre rakúskych rušňovodičov. Naši zamestnanci museli preukázať schopnosť viesť vlak konštrukčnou rýchlosťou,“ prízvukuje Filip Hlubocký.
Cestovné poriadky RJX, prípojných vlakov, IC vlakov, ako aj príklady cien uvádzame v tabuľkách.
Podobné články

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn

Apple rozšíril nástroje na ochranu detí a tínedžerov na internete
